Gå til innhold

bekkenløsning....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt det en måneds tid nå, og det begynte med vondt i skinka, vondt å komme seg opp og ned av stoler ol. Etterhvert, og siden, har jeg gått som en gammel dame. Det er helt sikkert bekkenløsning med symptomer, desverre. Jeg har hørt at dette kan forløpe seg på ulike måter, og en kan ha vondt på ulike steder. Dette har jo med at det er flere "ledd" i bekkenet.. Jeg har vært sykemeldt i 2 uker nå, og har blitt endel bedre. Har også fått henvisning til fysio, så får prøve det. Skal prøve å begynne på jobb igjen til uken, men blir det vondere, så trapper jeg ned på jobben. Jeg er i uke 16 og har fortsatt lenge igjen.. Og planen er jo å ha bekkenet etetr fødsel også! hehe... Hør med legen din, desverre er det ikke mange forståelsesfulle leger der ute.. Men lykke til!

Jeg er straks 16 uker på vei og har vært sykemeldt for bekkenrelaterte smerter i en mnd nå. Det startet som murring i høyre del av baken etter dager med mye aktivitet, og nå har jeg vondt i hele baken/korsryggen og halebeinet stort sett hele tiden. Har heldigvis en veldig forståelsesfull lege og han har gitt meg rekv. til fysio.

Husk at det er leeeeenge til fødselen, min lege og jordmor har advart mot at det kommer til å straffe seg senere dersom vi presser "vondtet" for mye nå!

Lykke til!

Lykke til videre!

vært hos legen og hu mente at det var begynnende bekkenløsning, så fikk henvisning til fysio.. men følte ikke at hun hørte veldig på meg, spurte hvordan det var i forhold til jobb, da jeg har en del gåing og løfting på jobb. men da mente hu bare at sjefen min må tilrettelegge.. men ser for meg at mange ting kan bli vanskelige på det området der, er ikke alt som kan tilrettelegges heller.. dessuten mente hun at det var på et tidlig stadium enda, men blir vel ikke akkurat bedre av å gå og løfte mye heller..............

fikk dere sykemelding med en gang dere fikk bekkenløsning??

Annonse

Ja jeg fikk 2 uker med en gang. Har holdt meg i ro, og nå er det veldig mye bedre! skal prøve jobb igjen til uken, blir det værre nøler jeg ikke med å trappe ned... Lite som tilsier at det hjelper å gjøre ting værre eller vondere. Vi har jo en stund igjen...

jeg fikk bare beskjed om at det var på et tidlig stadium så da kunne jobben tilrettelegge for meg... men jeg tviler på at det kommer til å gå veldig bra med den jobben jeg har... får prøve og se åssen det går.. skal også til fysio på mandag, får høre hva han sier for noe!!!

Hei

Har fått bekkenløsning jeg også. Har vært 50 % sykemeldt i en mnd allerede, men fra i går ble jeg 100 % sykemeldt. Hadde samme i forrige svangerskap, men ikke så tidlig. Tror det er viktig å ikke presse seg selv for mye. Er jo bare snakk om noen få mnd av livet, også er det jo veldig greit å kunne gå normalt senere og ikke bli plaget i ettertid.

• 3 uker senere...

Det dere beskriver kan høres ut som det jeg har.. Jeg har i 14 dager vært sykemeldt fra min jobb i barnehage. Ble sykemeldt pga dårlig og vond rygg. I sykemeldingsperioden har jeg helst bare blitt verre. Har smerter som hele tiden sitter i halebeinet. Vondt å sitte for lenge, vondt å stå og gå for lenge.. Kjenner det periodevis over rumpeballen og ned i foten, og har også kjent en form for låsing ved skambeinet. er 16 uker på vei idag.

Jeg jobber bare 60%(altså 3 dager) men før jeg ble sykemeldt så klarte jeg ikke det. Jeg ble liggende dønn dårlig etterpå. Og det er ikke det beste når jeg har 2 barn jeg i tillegg skal ta meg av og en mann som er mye borte med jobben.

Må nok ta å snakke med legen jeg. Men hvor forståelsesfull han er, er en annen ting. Føler så mange mener at vi unge er så sytete og at ting ikke var slik når de gikk gravide.. Men jeg offrer ikke helsa mi for andres skyld. Hvem takker oss for det etterpå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...