Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #1 Skrevet 14. februar 2008 Liker dere Alv - - - - -navn som Alvin og Alvilde? Tenker dere på en alv da? Hva synes dere om Alvin og Alvilde?
prebs Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg synes Alvilde er nydelig. Er ikke så glad i Alvin. Tenker ikke på alv med Alvilde, det uttaler jeg mer All-vilde.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Alvilde er et av mine absolutt favorittnavn! Synes det er så koselig. Jeg assosierer nok litt med alv, tenker på lille Tingeling i Peter Pan, men ikke på en negativ måte - tvert imot. Alvilde er vakkert! Liker også Alva. Alvin er jeg ikke så begeistret for.
Synnøve_Solbakken Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Alvilde er veldig fint, liker ikke Alvhilde eller Alvin så godt. Alva er også ganske fint Alvar går an. Tenker ikke alv på disse navnene, det gjør jeg bare med Alv, og har i utg.pkt. elendige assosiasjoner til det navnet.
Troillpia Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Alvilde het verdens søteste og snilleste gamle nabokone da jeg var lita, så det navnet synes jeg er kjempefint! Alvin har jeg ikke noe forhold til, liker det ikke noe særlig... Alva er også et nydelig navn! :-)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg liker alv-navn, og forbinder dem med alver ja, men det anser jeg bare som positivt! Alvilde er nydelig, og Alvin er også kjempefint! Jeg liker også Alva, Alvina og Alve...
to-store-to-små-en-liten-en Skrevet 15. februar 2008 #9 Skrevet 15. februar 2008 Jeg synes navn som starter på Alv- er kjempefine.Betydningen er jo nettopp Alv-"hulderfolk,underjordiske vesen",så det er jo naturlig at man forbinder navnet med dette.Min sønn bærer navnet Alvarin,jeg kjenner også ei lita fager jente som heter Alvilde,og synes dette er sterke,positive navn.
trude lutt Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Fineste alv-navn er Alva syns jeg!! Men mannen er nok ikke helt med på det, dessverre.
Vannmann35 Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Alvilde er flott, og det er også et navn jeg er vant med i og med at moren min hadde en tante som het det. Alvin liker jeg ikke - det er noe med den "vin" biten... tenker på vin og skrik. samt at det ikke klinger pent i mine ører. Alva synes jeg også er pent, men Alvilde er penere :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Alva er kjempefint:) Og Alvina =) Alvilde blir så lett alvhilde i mine ører.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Alvin....da tenker jeg Chipmunks(tegneserie, nå film)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Alva er utrolig nydelig, men det er kanskje litt harry? Uttalen av Alvilde- blir litt all vilde, og da er kanskje bare Vilde bedre. Alvin assosierer jeg til vin.
woo-woo Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Synes det er finest med jente navn på alv- alvilde alvine alva alvira
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå