Gå til innhold

Får dere lønn når dere går på kurs??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er frisør og det er visst helt vanlig at frisører skal gå på kus uten å få lønn for det. Jeg holder på å spy av å måtte bruke mine fridager/kvelder på det uten å få betaling for det.

Jeg har tross alt utgifter når jeg skal på kurs(barnevakt)

Gi meg noen gode argument jeg kan si til sjefen for å få betaling når jeg er på kurs........

Skrevet

LA være å gå på kurs?

Hvis du må gå på kurs så har du krav på betaling, er det frivillig så kan du jo bare la være.

Skrevet

Da blir sjefen sur..

Men sant som du sier,jeg MÅ ikke gå på kurs.

Hvertfall ikke gratis.

Skrevet

Det lurer jeg også på!

Generelt....

Mannen skal på kurs i helgen, og når jeg spurte om han fikk betalt viste han ikke. (spurte bare fordi jeg er nysgjerrig *hihi* er ikke av typen som står klar med kjevla om han ikke tjener nok. er bare så kjedelig at han skal være borte ei verdifull helg!)

Men siden de betaler kurset, som er på en ca 6000kr - og er noe han kan bruke privat. Trodde han ikke det.

Hva er vanlig ?

Skrevet

Det er sjelden vi får kurs "utenom huset", men de får vi alltid i arbeidstida.

Jeg har tilogmed fått permisjon med lønn for et kurs som ikke er direkte knyttet til jobben (men som gjør meg bedre i den)

Men dette er i det offentlige, muligens de er snillere enn en privat frisør-salong. Jeg synes uansett du burde fått lønn for å holde deg oppdatert på fagfeltet ditt. (finnes det noen fagforening, og hva sier de?)

Skrevet

Jeg er organisert,og skal sjekke dette med lønn og kursing.

Takk for tipset!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...