Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Hei! Ser på innlegget ditt her at du er gravid for 6. gang etter 5 aborter. Når du har kommet så langt som nå, så er jo sjansen veldig stor for at alt går bra!:-) Utrolig godt for oss her inne å få sånne historier. Har noen spm til deg. Hvor langt var du på vei da du mistet, eller hvor gammelt var fosteret da det døde? Har du opplevd både SA og MA? Jeg foreslo for spesialisten jeg går til å prøve pergotime. Men han sa nei... Jeg jo blitt ganske lett gravid, men jeg tenker (og tror) at dette er en måte å få eggene optimalt modne på. På hvilket grunnlag fikk du pergotime? Har fortsatt lyst til å prøve dette jeg! Jeg har tro på det. Igjen, takk for at du delte din historie med oss. Det går nok bra med den lille spiren din denne gangen:-) Lykke til videre:-)
villavillekulla Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Hei Mia! Tusen takk for lykkeønskninger! Godt å høre at min historie kan gi litt håp til andre selv om jeg ikke er kommet helt i mål enda – men begynner jo å få et godt håp om at det kan gå bra denne gangen. Første gang jeg mistet hadde jeg en BO, dvs tom fostersekk, og dette ble ikke oppdaget før i uke 13. Så hadde jeg 3 SA’er, alle i uke 6 og 7. Femte gang jeg mistet hadde jeg en MA – da så vi et bankende hjerte på ul i uke 6, men da vi kom tilbake på ul i uke 8 var det dødt. Jeg blir også lett gravid - tror jeg har blitt gravid nesten hver eneste gang vi har forsøkt så jeg ble faktisk litt overrasket over at jeg fikk pergotime for jeg trodde dette var mest for de som har problemer med å bli gravid. Legen sa noe om at dette kunne hjelpe med å ”kickstarte” prosessen. Han spurte om jeg hadde gått på p-piller lenge – og det hadde jeg, i minst 10 år. Om jeg forsto ham riktig så mente han vel at dette kunne føre til at eggløsningsprosessen ikke fungerte helt som den skulle, og at jeg muligens trengte litt hjelp for å få satt den i gang skikkelig igjen. Dette var nytt for meg og jeg vet ikke om dette var hans egen personlige teori eller om det er noen vitenskapelige holdepunkter for dette, men det passer jo godt med din teori. Kan jo godt hende at vi har eggløsning og derfor blir gravide, men at eggene ikke er skikkelig modne. Håper virkelig legen din lar deg få prøve det! Er absolutt verdt et forsøk og jeg føler i hvert fall at jeg ikke kan gi opp før jeg har fått prøvd ALT. Sannheten er vel den at det ikke finnes så innmari mye kunnskap om dette og derfor mener jeg man må få prøve det som går an – at noe ikke regnes for å være vitenskapelig bevist (enda!) betyr ikke at det ikke virker. Det kan like gjerne bety at det ikke er gjort mange nok og gode nok studier på dette. Så ikke gi opp! Er jo ikke riktig at noen får prøve dette og andre ikke! Det går jo på psyken løs å miste gang på gang, er i hvert fall det verste jeg har gått gjennom i mitt liv og unner ingen å ha det slik. Lykke lykke til videre – håper virkelig det ordner seg for deg og for alle andre som sliter med dette! klem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå