Januarjubel! Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Dikken Zwill.. - ett-eller-annet (hun med Inger Johanne-bøkene) hadde en novelle i en bok vi leste på barneskolen som gjorde veldig inntrykk på meg. Kan vel ha vært 12-13 år. Den handlet om mobbing, eller rettere sagt utestenging, og endte fryktelig tragisk. Vent litt så skal jeg google..
Monajenten Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Tror det er den jeg tenker på også. Har fått den på mail også en gang i tiden, men tror ikke jeg har den nå. Gjør veldig inntrykk på en, og er ufattelig trist:-( Får håpe noen finner den.
Januarjubel! Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 http://www-bib.hive.no/tekster/ekstern/inger-johanne/barndom/magrete.html "Margrete Kind" Her var den jammen - hele fortellingen på nett! Nå skal jeg finne fram lommetørkle og lese den igjen.
Januarjubel! Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 snufs, det burde jeg ikke ha gjort:-(
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Anbefaler novellesamlingen "Alle vi" av Marit Kaldhol. Les om henne her: http://www.samlaget.no/forfattar.cfm?id=1921 Var på et kurs på nasj.bibl i fjor, og der tok vi opp en av novellene i denne boka. Da leste foreleser en liten del av en novelle høyt, før hun stoppet. Vi som kursdeltakere ble så bedt om å diskutere i par om det hun hadde lest, og hva vi trodde kom til å skje videre. Alle sammen la så fram noe av det vi hadde snakket om, i plenum. Så leste foreleser videre, og gjorde en lignende stopp til, ca midt i novellen. Like før slutten, nær sagt midt i novellens høyde-/vendepunkt, stoppet hun igjen, og ba oss om å skrive slutten. Kjempeinteressant og spennende! Passer veldig godt for 7. klassinger.
Januarjubel! Skrevet 15. februar 2008 #7 Skrevet 15. februar 2008 Dytter litt på denne, syns jeg så HI, spent på om du fant noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå