sol m to prinser:-) Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Leste lenger nede på siden at dere begge var hos Hausken og at begge gikk på metformin. Jeg vil bare ønske dere begge masse LYKKE TIL:-) Jeg sitter her med stor mage og er i uke 28:-) Vi hadde også hatt mange forsøk offentlig før vi valgte en siste runde hos Hausken. Hadde opplegg som lignet deres med p-piller og metformin. Ble ikke gravid på 1. forsøk, MEN ble gravid ved naturmetoden i ventetiden før jeg skulle sette inn frøsne egg. I denne perioden gikk jeg bare på metformin (ca 2 mnd). Skal legge til at jeg ikke har brukt prevensjon på 12 år, så dette var virkelig en stor bombe! Var veldig nervøs i starten av svangerskapet pga tidligere aborter, og hadde da kontakt med Hausken selv om babyen ikke var "deres" produkt. Han anbefalte medisiner som jeg skulle bruke. De er helt topp! Lykke til!
Smurfeline81 Skrevet 15. februar 2008 #2 Skrevet 15. februar 2008 Tusen takk for oppmuntringen sol m spire! Så utrolig flott at "Hausken´s spesial" fungerte for deg:D Og at du ble gravid på naturmetoden etter alle de årene, det er jo bare helt utrolig! Kos deg med babyen i magen, så håper jeg at "Hausken´s spesial" blir en suksees for oss alle!!
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Hei.. blander meg litt inn jeg hehe.. synes det var så flott å høre at du lykkes på egenhånd.. du skriver noe med at han anbefalte medisiner, kan jeg får spørre hva det var?? Har selv mistet 2 ganger og skal nå i gang med 4 ivf forsøk.
sol m to prinser:-) Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2008 Hallo Tullemor! Jeg fortsatte på metformin t.o.m. uke 12, satte progestankapsler t.o.m. uke 12 og går på blodfortynnende sprøyter hele svangerskapet. To av abortene skjedde i uke 11, og de lurer på om kanskje fosteret ikke har klart overgangen fra embyro til foster, at det ikke fikk næring fra navlesnoren. Har gått på UL annenhveruke hele svangerskapet for å følge med at blodstrømmene i livmoren går som de skal og at babyen får den næringen han trenger. Supert med så god oppfølging. Får dette hos min egen gyn. Har født en sønn for 7 år siden og hadde ingen komplikasjoner i dette svangerskapet, så det er ikke sikker at jeg hadde trengt alle medisinene, men det skader ihvertfall ikke. Hvis det er en trøst så ordner det seg ofte til slutt:-) Vi fikk vår første sønn etter første frysforsøk etter første IVF. Har derimot hatt 7 innsetting for å få søsken! 4 ordinære og 3 (minst, husker ikke lenger) frysforsøk. Men, dette glemmer vi heldigvis fort når vi endelig lykkes. Ønsker deg lykke til. God helg og klem fra meg som endelig er inne i 3. trimsester:-)
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Tusen takk for fint svar.. kjempebra at du ikke ga deg, for nå sitter du jo der med en baby i magen... :-) lykke til..
Brumm Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Å tusen millioner takk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det varmet virkelig å høre din historie!!! Og ikke minst at du tenkte på oss!!! Ja jeg er veldig overrasket over Hausken. Var jo først i Danmark 4 ganger, og 4 avbrutte forsøk der. Tenk, bare 1 eller ingen egg..... Så kommer jeg til Hausken, endring av medisiner osv, og så får han ut 10egg!!! Ble også gravid på egen hånd rett før jul, men mistet ca 5uker. Bruker metformin bare 1-2 ganger om dagen. Har blitt litt kvalm av de og ikke helt orket.... Men tar alltid en hver morgen, og prøver å huske en etter middag. Hae tenkt på om jeg trenger blodfortynnende.... Hvordan vet en at en trenger det?? Må man ta noen prøver? Vet det er skadelig hvis det ikke er påvist at en trenger... Men vil jo gjerne prøve alt... Siden jeg har mistet de siste 3 gangene jeg har vært gravid. Vi har et barn som er 5, og vil så sårt ha et søsken..... Hvor mange metformin tar du? Ha en strålende dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og nyte tiden med en liten inni magen! Er bare helt fantastisk at dere klarte dette på egen hånd!! Virkelig inspirasjon til alle oss andre!!!!!!!!!!!
sol m to prinser:-) Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 20. februar 2008 Hei igjen! Tok noen blodprøver, regner med at de fant ut at jeg trengte blodfortynnende der. Spurte om jeg heller kunne bruke albyl-E som er blodfortynnende i tablett form, men de ville at jeg skulle bruke klexane sprøyter. Så nå leker mannen sykepleier hver morgen:-) Har satt de et par ganger selv, men liker det ikke..... Ang metformin så er jeg litt usikker på hvor mye jeg tok, utrolig så fort en glemmer..... Tok ihvertfall 3 til dagen før jeg ble gravid. Jeg fikk ingen bivirkninger av disse utenom at det forsvant 2 - 3 kilo. Er slank fra før, og ser på bildene fra i sommer at jeg var ganske tynn. Er usikker, men tror at jeg bare tok 2 til dagen etter at jeg ble gravid. Jeg har klokketro på disse tablettene, så du får bare holde ut! Jeg har aldri i hele mitt liv hatt regelmessige menstruasjoner, og nå har jeg jammen fått mens. termin og UL termin på samme dag, godt gjort:-) Klem
Brumm Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Tusen takk! Skal undersøke ang klexane istedenfor albyl e. Har vært litt småkvalm av metforminen....men hva gjør en ikke sier jeg..... Uff, kroppen har jo ikke vært seg selv de siste 4årene. Har bestemt nå at dette blir våre 2 siste forsøk. Kroppen kan umulig ha godt av alle disse hormonene. Jeg har tenkt på deg og du er virkelig et "forbilde". Jeg blir så glad for å høre slike oppmuntringshistorier. Det hjelper en virkelig videre. Takk for at du delte dette med oss!!!! All lykke for siste del av svangerskap. Så godt det må være å komme i 3trimester:o) Klem
sol m to prinser:-) Skrevet 22. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2008 Takk for det. Bare koselig å kunne bidra litt. Vet så altfor godt hvordan dere har det. Vi hadde også bestemt oss for at vi ikke orket mer, men så etter ett år "pause" ville vi prøve igjen. Så forresten vår skjønne prins på 3D i dag, helt fantastisk:-) God helg til dere alle:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå