Gå til innhold

Paraplytrille/reisetrille gjennom sikkerhetskontrollen på Gardermoen?

Anbefalte innlegg

Skal snart ut å reise laaangt og det skal ikke være noe problem å få med seg trilla på flyet og ha den på mellomlandingene i følge flyselskapene jeg reiser med.

Men nå begynner jeg nesten å bli redd for at jeg ikke får den med meg gjennom sikkerthetskontrollen på Gardermoen.

Flyselskapene har sagt det skal være greit å ha den på transfer, men nå hører jeg andre si at de har blitt fratatt den allerede på gardermoen ved avreise og da er jo mye av vitsen borte. At de da må sjekke den inn på vanlig måte, noe som igjen betyr at du får den ikke før etter endt reise.

Årsaken til at jeg tar den med er jo nemlig å ha den når jeg venter ved mellomlandingene.

Noen som vet dette?

Fortsetter under...

Jeg reiste fra gardermoen for en uke siden. Uten barnevogn riktignok:) Men i køen foran oss sto et par med en liten baby i vogn. De fikk med trillen gjennom, men måtte ta ut ungen som lå og sov og sende vognen gjennom den maskinen. Det var en vogn som var litt større enn de aller minste paraplytrillene. Så flere andre som var på vei mot sikkerhetssjekken med triller. Så du får nok ta den med.

Puh...det var godt å høre.

Har nemlig vært borti før at når jeg har landet på Gardermoen (fra utlandet) har jeg av en eller anna grunn IKKE fått med meg trillen når jeg skal vente på videre fly innenlands. Og da har jeg faktisk fått trillen utlevert på alle de andre mellomlandingene så jeg begynte nesten å syns at de var temmelig sære på gardermoen.

Men, det lover jo bra at du har sett andre med vogner/triller så det burde jo være mulig :)

(Nå senket jeg skuldrene,hehe....Skal nemlig reise alene med vesla og paraplytrillen er et must)

Mulig det har blitt strengere nå, altså, men da jeg jobbet i sikkerhetskontrollen på Gardermoen tillot vi vogner så sant de gikk gjennom røntgenmaskinen... det var som regel de i innsjekking som stoppet de største vognene...

Jeg har inntrykk av at de er litt sære på Gardermoen og det kommer mye ann på den som sitter i inntjekkningen!

Jeg holder trillen uten for synsfeltet til inntjekningsdamen, så går det bra. Har aldrig vært noet problem i sikkerhetskontrollen. Den skal bare gennemlyses som alt annet.

Somme tider har jeg måtte sender trillen når vi er kommet frem til flyet, men da har det været små fly vi har reist med og der har ikke været skabsplass tll trllen fremme i flyet. De vil vanligvis ikke ha den opp i hattehyllen pga hjulene er støvet. Og det forstår jeg.

Om du har sån trekk til at pakke den sammen i, skulle det ikke være noet problem. Da kan den jo ligge i hattehyllen uten at skitne noet annet til.

Så bare pass på inntjekkningsdamerne, så går det nok bra.

Ps.

Større vogne kan og taes med helt inn til gaten og da bli sendt derfra. Da får en den utleveret på mellemlandingen, når en forlater flyet og levere den igen når en boarder igen. Skandinavien er ikke helt gode på dette, men ute i europa er det helt vanligt er inntrykket mit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...