Gå til innhold

Hvor lenge gi flaske??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 1år og jeg gir erstatning 2-3ganger pr dag. morgen kveld og før soving på dagen

når slutter man med dette? er jo vanelig å amme lenge så føler ikke for å slutte med det første

noen råd her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når han er rundt 1 år, så er det på tide med kumelk.. til frokost og kvelds. resten er vann eller saft til tørste drikk..

Skrevet

Enig med anonym over. Vesla mi er 1 år, jeg skal fortsette med mme morgen og kveld litt til. Hun har innkjøring i bhg og jeg føler ikke jeg kan ta fra henne den trygge flaska riktig enda. Men vi har prøvd lettmelk på kopp, og det ble godkjent. Regner med at flaska går innen et par måneder.

Skrevet

er vell rundt året ja.. for i bhg så får dei jo kumelk.. så best å begynne med litt.. nett sånn som med vann.. gjer litt av og til for å venne til smaken..

Skrevet

vis ungen din skal i barnehage før h*n er 1 år så kan du kjøpe erstatnig og ta med.. jenta mi skal i barnehage når hun er 11 mnd men skal få kumelk. men kommer ikke til å "venne" hun til det før hun er nermere 10mnd..

Skrevet

Min eldste gikk over til kopp til alle måltider og tutekopp på tur, med vanlig skummet melk til måltider ved ett år, men vi fortsatte med den store "koseflasken" etter frokost og før kvelds-tannpussen helt frem til halvannet år, da var det juleferie, og vi avvendte henne i den ferien.

Vi brukte NAN på disse flaskene, rett og slett fordi det var praktisk. Det var lett å ha en pulverpakke i huset og dermed alltid fersk melk (i motsetning til vanlig melk som jeg av og til går tom for) og med pulver blir ikke literprisen på NAN noe særlig høyere enn vanlig melk. Vi hadde mange flasker etter babytiden, så vi trengte ikke passe på å vaske hver dag når det bare gikk 2 om dagen.

Den viktigste grunnen til at vi fortsatte var at hun hadde størstedelen av væskeinntaket sitt gjennom disse 2 flaskene, og jeg ville ikke kutte det ut annet enn i en ferie der vi kunne passe på å tilby masse drikke de første dagene etter avvenningen for å kompensere for flaskene som var borte. (Vi vannet ut melken, for hun drakk nesten 2x280ml i flaskene, og med vanlig melk ved siden av ville det blitt litt for mye melk i døgnet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...