Gå til innhold

Når begynte dere å handle inn til babyen???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg er i 19. uke og kjøpte en liten bukse og body for et par dager siden, mest fordi jeg hadde såååå lyst:) Men du er IKKE sent ute, du trenger ikke å kjøpe så mye klær, da de vokser fort og venner og familie sikkert kommer med klær de også..:) Men det er veldig koslig å se på babyklær..;) men man må vel etter hvert se på bilseter, vogn og divese utstyr..!

Jeg begynte i uke 14...klarte ikke å vente lengre og så var det jo januar salg!:) jeg har tenkt som så at det er mye som skal handles inn, så det er jo bedre å spre det litt utover så ikke alt kommer på en gang. men du er jo ikke sent ute da! Men jeg ville begynt å handle litt nå, tror det er vanlig å begynne rundt uke 20 egentlig. Deteneste jeg kan si er at det er sikkert kjekt å ha gjort ferdig en del før den siste mnd da man er så stor og tung da at en handletur kanksje ikke er det som frister mest!;) hihi Jeg har kjøpt vogn, bilsete, seng, litt klær (body og bukse og luer), stellebord og har pusset opp rommet slik at det er klart til innredning!:) Jeg har vært sykemeldt så det er sikkert derfor jeg har vært så "produktiv"! hehe

jeg begynte også så smått rundt uke 14.. mye pga at det var så mye fint på salg..

Hehe

Men man er ikke sent ute selv om man ikke har begynt enda. men jeg syns også at det er godt og spre utgiftene litt. for sånne ting som vogn og bilsete er jo de dyreste tingene....

Men vi har da kjøpt vogn og vi får låne nyfødt stol på "klikk" base til de første månedene i bilen.. så får vi kjøpe bilsete til litt senere:-)

Samt at senga og vippestolen er i hus+ at vi har kjøpt en lekegrind... dette fordi vi har en gal katt.. så greit for den lille og ha et fristed fra vår gale og innpåslitne katt.

Også får vi låne masse nyfødt klær av min svigerinne så da kan vi handle inn det meste fra 3 mnd og opp.. JIPPI!!!!!!!

Men som Karin sier, tror jeg vil være ferdig med det meste av handling før de to siste månedene da man kanskje ikke er så veldig glad i stressende og lange handleturer! bedre og drive aktiv ruging hjemme i ro og fred da! :-)

Jeg har kun kjøpt en liten hvit babydress, som var helt uimotståelig der den hang:) Ellers tenker jeg at jeg vil begynne å handle litt mer etter UL, da blir liksom alt litt mer "virkelig", hehe. Enig i at det kan vær lurt å spre innkjøpene utover, spesielt de store tingene som koster en del! Kunne f.eks tenkt meg å kjøpe stellekommoden snart, slik at jeg kan putte de babyklærne jeg kjøper rett på plass:)

Har ikke kjøpt noe ennå å tror ikke jeg kommer til å kjøpe noe på leeenge!!! Ska kun ha en til seng (ska kjøpes før sommaren så jeg kan male den å tørke den før den lille kommer) Så blir det en ny vogn er fortsatt litt osikker på hur mye eldsteman på 14 månader vill sitte i vogn å vet derfør ikke om det blir syskonvogn eller en enkel bagvogn (med ståbrett da)

Klær har jeg i massvis.. var så mange jeg ikke fikk brukt!! Men jeg vet ikke åssen jeg gjør hvis det viser seg att det bor en liten jente i magen min!!!

Annonse

Jeg har ikke kjøpt en ting enda. Tror det blir en stund til. Har begynt å kikke på utstyr, type vogn, seng, stellebord, men ikke kjøpt noe enda. (Men var så heldig å få en vogn av ei venninne -jippi!) Regner med kanskje jeg kan arve litt klær av familie og venner også? Har allerede arvet/lånt endel gravidklær, og det er jo bare herlig!

I mitt forrige svangerskap kjøpte jeg noen små plagg etter vi hadde vært på ultralyd.... Ellers ventet vi med det meste til senere i svangerskapet. Vi fikk bilsete av naboene, for de skulle til å kaste sitt da de fikk vite at vi var gravid! Vognen ble bestilt to mnd før termin, og seng/stellebod kjøpte vi en mnd før termin. Egentlig ville svigers gi oss sprinkelsengen til jul...men jeg ble litt stresset av tanken siden vi hadde termin 7.jan. Vi fikk penger av dem og kjøpte det slik at det stod klart før jul. Snuppa kom 1.jan, så det var godt å ha alt på plass.

Jeg handlet litt klær på januarsalg. Et par tre bodyer, bukse og t-skjorte..

Og så handlet vi litt sammen, etter at vi hadde vært på UL sammen. En pysj og noen få plagg.

Og idag var jeg på shopping igjen. Handlet et babyteppe, noen kluter, sparkebukse og et par t-skjorter.

Hvilken størrelse kjøper dere klær i?

Ellers har vi tenkt å kjøpe utstyret sammen, som vogn, seng, bilsete og stellebord. Men klærne bryr han seg lite om, så de kjøper jeg... :)

Men han er litt opptatt av at vi fremdeles har god tid, og at vi pr nå ikke har noen fornuftlig plass å ha det...

Har sett litt på vogn og seng og slikt, koselig å gå å kikke sammen.

Jeg måtte kjøpe litt gutte-tøy etter ul i uke 20. Syns det var litt stas jeg.

Men fant så lite da, så jeg måtte kikke litt til denne uka.

Da fant jeg et nydelig hente-sett jeg bare "måtte" ha.

Idag kjøpte jeg vogn og bilsete siden jeg fant det på tilbud.

Ny Teutonia vogn til 3300 og bilsete til 999 syns jeg var et knall-kjøp!!

Skulle egentlig kjøpe brukt, men kunne ikke la være å kjøpe til den prisen!

Sist jeg gikk gravid ( 7år siden) kjøpte jeg vongn bilsete og seng ca 2 mnd før. Jeg kjøpte kun noen bodyer og et sett hun kunne ha på seg når vi dro hjem fra sykehuset. Vi fikk så vannvittig mye klær av venner familie og venner av familien, det er så utrolig mange som kommer med gaver som du ikke har regna med. Det jeg løp og kjøpte etter vi kom hjem var bodyer i str 50, de har jo ikke omtrent ikke skuldre så alt bare sklir av så det var god å ha bodyer som passa. Kjøp de med knepping i halsen ikke de med kryss på skuldrene de bare sklir av. Lykke til alle sammen, det blir enda gøyere å shoppe når babyen kommer :-)

Efter att vi var på ul och fick veta att det blir en tjej var vi tvugna att köpa en jeans kjole i "hello kitty" och fira lite. Jag klipper inte av lapparna på kläderna än så det är ju bara att byta om det är så att man får en kille istället :)

Har börjat att se på vagn, säng och lite möbler som ska till rummet senare. Glädjer mig otroligt till vi har allt på plats. Herregud tiden går ju så fort! Snart halv vägs!!! :)

hei.Mitt forige svangerskap handlet jeg ikke inn før den siste mnd,grunnen til det er at man veit aldri hva som kan skje,jeg arvet masse klær de fikk jeg etter sønnen min ble født! Jeg ville ventet,dette svangerskapet skal jeg handle vogn og bilsete men ikke før i juni!,hvis det skulle skje noe dramatisk er det ganske vondt å sitte med masse klær og ting man ikke får brukt på den ungen!! det er min mening iallefall;)

lykke til da;)

Annonse

Det är jag så och si enig i. Har en del väninnor som mistet långt in i svangerskapet det sista året och det har satt sina spår. I den första delen av graviditeten distanserte jag mig väldigt just pga att jag inte ville knytta känslor till barnet om något skulle gå fel. Men efter ett par ultraljuder och hjärtljud som dunkar ut i rummet så har det snudd sig totalt. När jag äntligen kommet över denna "barrieren" om att jag faktiskt kan glädja mig så har jag tänkt som så. Om detta går galt är det en del av mitt liv och jag har också känslor knytta till det. Har jag saker som är ment till barnet och det inte blir fött har jag också lite minnen.

Det är egentligen lite konstigt att jag känner så här nu, för alltid innan jag blev gravid var jag väldigt konkret på att man inte skulle köpa något innan barnet kom :) Men jag förstår dig gott! :) Ville bara förklara lite varför jag tänker som jag tänker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...