Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg sliter en del med eksem, og den eneste salven som fungerer for meg er Elocon 0,1%. Tar jeg ikke på denne salven sprer eksemet seg og det blir virkelig ille.Problemet er at salven er jo en ekstremt sterk salve (steroide), og jeg er redd den går over i melka. Er det noen andre med erfaring rundt dette, som vet om jeg kan bruke denne salven mens jeg ammer?
Paddin Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Se i Felleskatalogen: http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/E/Elocon_Schering-Plough_83441.html Det står bla. Overgang i morsmelk: Ved topikal applikasjon av begrensede hudområder er det lite sannsynlig at barn som ammes påvirkes. Brystene må ikke påsmøres rett før amming. Er du usikker er det beste å ta kontakt med lege.
Paddin Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Står jo også fra Felleskatalogen: Elocon har betennelseshemmende og kløestillende effekt på psoriasis og eksem. ... Rådfør deg derfor med lege før regelmessig bruk under amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå