Gå til innhold

hvor mye legge i betydning

Anbefalte innlegg

Har forelsket meg i navnet Leah. Det eneste dumme er betydningen- synes jeg. Men er det ikke litt idiotisk og tenke for mye på akkurat det?

Kanskje noen kunne overbevise meg om at det må jeg ikke tenke på, hehe.. For vi finner ingen andre navn, og jenta vår begynner nå å bli en liten Leah. Har les og lest og lest oppi mente gjennom navn.

Bare så dumt at mamma tenker så altfor mye.

Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136841118-hvor-mye-legge-i-betydning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen kommer til å tenke på (eller vite) betydningen når dere forteller hva hun heter, og når hun blir større og presenterer seg. Sånt vet man jo ikke før man sjekker det opp. Det er jo litt morsomt kanskje, at det betyr matt og trøtt, men er jo ikke noe man tenker på....noensinne.

Nei, gå for Leah, og ikke spekuler så altfor mye:-)

Dette blir jo helt subjektivt, sikkert mange som ikke bryr seg særlig om betydningen av navnet. Men selv har jeg altså lagt bort Leah nettopp på grunn av betydningen... Både mannen og jeg likte det veldig godt i utgangspunktet, men jo mer jeg tenkte på det, jo mindre lyst hadde jeg til å kalle datteren min "matt", "trett" eller "villku" :) Du får bare kjenne etter hva magefølelsen din sier, tror neppe du behøver å bekymre deg for at barnet kommer til å mobbet for betydningen av navnet, for å si det sånn... Er vel ikke så mange som kjenner til den :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...