Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Skal snart gå til innkjøp av vogn, men kjenner jeg er veldig i tvil mellom Urban Jungle eller Bugaboo. (det står kun mellom disse to) Liker utvilsomt Urban Jungle best utseendemessig, og synes den virker helt super å trille, mens Buggisen definitivt scorer bedre med tanke på at den har fire hjul, bagdelen er 10 cm større, minst like lett + at "styret" er vendbart og babyen kan sitte mot meg i sportsdelen. Noen erfaringer ute og går, opp mot samme dilemma? "Tåler" en baby på 5-6 måneder å gå rett over i sportsdelen på Urban Jungle - bortvendt og i "hengekøye"? Og er sportsdelen på Urban Jungle å foretrekke, fremfor "stolen" på Buggisen, der babyen må ligge med "bena høyt"? Eller omvendt? Osv, osv! Kanskje noen her tilogmed har hatt/har begge, og har synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 OTH, uten tvil. Bugaboo er skikkelig stygg. Men det er nå min mening, da.... OTH-bagen er ikke liten på 07 og 08-modellene. Var liten før.
Anonym bruker Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 kunne aldri hatt en vogn med sportsdelen kun vendt fra meg, når ungen er liten, så jeg ville helt klart gått for buggisen hvis jeg måtte velge.. når det er sagt har jeg tenkt å kjøpe begge disse vognene.. oth sportsvogna kommert jeg til å bruke når snuskesnasken blir større og buggisen blir for liten..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Spørs litt på hvor du bor. De framhjulene på Bugabooen er jo latterlig små. Jeg har sett en del trille med disse på grus og det ser ikke behagelig ut, ser ut som de er litt vanskelig å manøvrere. Og på vinteren bør man sette på vinterhjulene på den og da blir den egentlig som en helt vanlig annen 4-hjuling, bare litt lettere. Jeg kunne aldri ha hatt Bugaboo for med bagen på er den alt for lav for meg som er ganske høy. Må nesten brette meg dobbel for å hente ungen ut av vogna. Bor du i by så er sikkert Bugabooen helt grei. Jeg har OTH selv og er superfornøyd. Vi bor på landet og den er helt suveren på alle fører og underlag. Vi begynte å bruke sporten på den da snuppa var 7 mnd og det har aldri vært noe problem for henne å sitte forovervendt. 2007 og 2008 modellene av bagen er litt større og litt lunere.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Takk for svar og innspill! Jeg bor midt i tjukkeste oslo, i 6 etasje uten heis...så sånn sett kan nok buggisen være praktisk (ihvertfall mener husbonden at dette er den beste for oss...) Men selv liker jeg ikke de små hjulene, heller ikke at den er såpass lav, og jeg har også mer sansen for et renere og mer klassisk design, uten at jeg vil at utseendet skal bli det avgjørende...Funksjonaliteten og hensynet til barnets komfort og trygghet er og blir det viktigste! GuriMalla - gikk du rett over på OTHs sportsdel, fra dypbagen? Eller måtte du innom en midlertidig vogn i en "mellomperiode", mens hun var for stor for den ene og for liten for den andre?
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Siklet på begge vognene selv, og er i samme bosituasjon som deg. Endte opp med en helt annen likevel. Men dersom det er disse det står om, ville jeg nok holdt en knapp på OTH. Jeg syns Buggisen er fantastisk fin og utrolig smart, men trillekomforten på OTH er bedre på brosteiner osv. Dessuten er sportsdelen på Buggisen veldig liten, så velger du denne må du sannsynligvis kjøpe enda en vogn senere. Tror OTH holder lenger sånn sett. OTH blir også minimal sammenlagt og er en lett vogn. Tror barna klarer seg helt fint selv om de sitter med ansiktet fremovervendt. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Der tror jeg du avgjorde mitt valg, stjerneklar! :-> På bakrunn av ulike tilbakemeldinger har jeg nå så godt som bestemt meg for OTH, så får vi heller se hvordan det går når hun vokser ut av bag'en og skal over på sporten...Forhåpentlig får jeg en nysgjerrig baby, som ikke tar skade av å se seg rundt og følge med på verden omkring. Inntil det motsatte er bevist, satser jeg ihvertfall på at det går bra! Hvilken vogn endte du med, forresten?!
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har hatt hatt vendbar og ikke vendbar sittedel til hhv første og andre barn, merket ikke noe forskjell på hvordan da likte seg i vogna.. tenkte aldri på at det var noe problem at hun minste satt framovervendt. Men jeg kan selvsagt se fordelene ved ha mulighet til å velge, men det kommer nok ikke til å bli avgørende for nr tre her i huset heller. Sitterkomfor, trillekomfor og mulighet til å bruke vognen lenge er viktiger argumenter for meg. Konkulsjon: ville gått for OTH..
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Vi brukte ikke bagen på OTH'en til jenta vår. Vi kjøpte nemlig Simo kombi til hun ble født. Jeg visste ikke bedre. Men så fikk jeg ryggtrøbbel etterpå og ville ha ei vogn som var litt mer praktisk og lett. Derfor kjøpte vi ikke OTH før hun var 7 mnd gammel. Skal kjøpe OTH bag nå til nr 2 kommer. Sjelden man har bruk for bagen mer enn 4-5 mnd uansett så der er ikke noe problem å gå over til sportsdelen fra bagen. Måtte ha snuppa i sportsdelen på simoen også og OTH er mer ergonomisk enn simoen mener jeg.
allegodetingertre Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 Jeg synes ikke OTH som sportsvogn er lun nok til en liten baby, i alle fall ikke her på vestlandet hvor det blåser og regner mye. Men OTH er ellers en fantastisk vogn, elsket vår! Nå er den solgt da vi ikke bruker vogn lenger.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 Jeg har OTH og søsteren min har Buggis. Hun er helt klar på at hun aldri hadde kjøpt den, men heller hadde kjøpt OTH og hun skulle valgt på nytt. Den er dritt å trille, og regntrekket er et jåleregntrekk i forhold til det geniale regntrekket på OTH. Ikke vær i tvil!!!! KJØP OTH!! Det eneste jeg hadde av innvendinger før jeg kjøpte vogn var at bagen er liten på OTH. Nå i ettertid har bagen holdt til babyen er blitt 6 mnd, og da er det ingenting å utsette på vogna! Jeg har aldri reagert på at den ikke har vært lun nok. Da er det i såfall bare å sette på trekket, så er det problemet løst! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Valget er tatt - det ble OTH! Sparte 1000 kr gjorde vi også, ettersom den var på tilbud på Fru Lyng. Krysser fingrene for at det blir bra! I alle tilfelle kjennes det godt å ha bestemt seg! :>
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Så bra valget er tatt, du blir nok veldig fornøyd! Jeg endte opp med Teutonia Mistral, den var også på tilbud. Håper jeg blir fornøyd. Mannen min er mer fornøyd enn meg, og jeg vet det er en skikkelig god vogn for barnet - lun og god- og det syns jeg er viktigst enn at den er superkul. Men syntes du er heldig som har gått i anskaffelse av ei skikkelig fin vogn!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Teutonia Mistral virker som en helt super, trygg og fin vogn. Jeg kikket endel på den også. Tror nok den er hakket mer "fornuftig" og kanskje enda bedre for småttisene, på sett og vis, enn Urban Jungle, ettersom den har fire store hjul og vendbar + solid sportsdel med skikkelig sete...Men så er det mamsen, da...Som har sine smaksmessige hang ups...+ at vi virkelig var nødt til å ha en lett vogn, så da gikk det som det gikk!! Men Mistralen blir helt sikkert glimrende, den også! :->
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Hehe, vi er helt enige! Morsomt, du har fått den kule, jeg den fornuftige! Vi måtte også ha en lett vogn, og det er det største minuset med den vi kjøpte. For den er faktisk ikke så lett som de i butikken skulle ha det til. Tror uansett av vi blir fornøyde begge to. Jeg måtte bare innse at jeg virkelig ikke kunne finne vogna som hadde absolutt alt jeg ville ha! Verken OTH eller Mistral hadde alt jeg ville ha. Noe måtte forsakes, og for oss ble det vekt og "kulhet", så får gullet ligge å gosse seg håper jeg! Har ei venninne med OTH, hun er superfornøyd. Mener vogna er helt genial! Det noen mener er negativt med den, er ingen problem. Tror vogna blir er en "vanesak" for mor, far og barn.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Ja, jeg kom også til slutt fram til det du skriver, at noe uansett måtte forsakes! Og en annen ting - går det til h.... og man virkelig ikke liker vogna og babyen mistrives der han/hun ligger/sitter, så går det jo an å selge doningen, og forsøke en annen etterhvert. Det finnes jo verre kriser! Man må jo ikke på død og liv ha samme vogn i 3-4 år, selv om det kan være det man i utgangspunktet tenker seg, og leter etter. Ihvertfall gjorde jeg det, men da ble alt som het valg bare komplisert og umulig og vanskelig, så jeg fant ut at det var like greit å ikke tenke så langt framover, og heller ta trille-erfaringene som de kommer. Fungerer det så fungerer det! Satser på det! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå