Gå til innhold

IKEA-gulv / andre billige klikk-gulv. Erfaringer og synspunkt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å pusse opp og ordne litt (mye) før fjerdemann kommer. Lurer på om noen av dere der ute har erfaringer med klikk-gulv fra IKEA? 49 kr virker så billig i forhold til alle andre plasser. Men akk så fristende å få det så billig når en trenger en del kvadratmeter. ...Erfaringer noen? Til soverom, gang og garderobe. Ser også at andre kjeder har til under 100-lappen innimellom. Noen som har erfaring med de?

Fortsetter under...

Skrevet

Vet ikke om det er IKEA gulv, men har noe billig laminat i stuen og gangen- samt gjesterommet. Lå i leiligheten når vi flyttet inn-og vil aldri anbefale laminat ever til noen. Umulig å vaske, skjolder, vann, drit og bare problem spør du meg.. Men det kan jo mulig finnes bedre laminat gulv enn det vi har.

Lykke til med gulv jakten :)

Skrevet

Vil nok anbefale å kjøpe skikkelig parkett.... det tåler sååå mye mer enn laminat..... syns ikje det er lurt å ha et billig gulv når det er små unger i hus, som skraper ting/ mister ting på gulvet!!!!

Skrevet

Jeg lever ilag med en snekker, og laminat er bannlyst!!

Da ville jeg heller brukt gulvbelegg.

Husk at laminat er "dødt" tre, stein hard og iskaldt.

Vi har kun parkett i vårt hus (fliser i våtrom + gang).

Finnes mange gode tilbud på parkett rundt forbi.

Skrevet

signerer sistemann her.

de billigste laminatene er også et herk å legge sier de vi kjenner som har gjort det. Vi har kun parkett og fliser her i huset. Fliser med vannbåren varme gir en jevn varme- barn på gulvet blir aldri kalde når de leker rett på gulvet. Dessuten er det det mest hygieniske du kan få tak i! Meget enkelt å holde rent, ikke blir det merker når ungene drar tripp trapp stoler rundt omkring heller!

Angrer ikke på valget. Koster litt, men skaper null irritasjon med riper og flekker som må skrapes vekk

Skrevet

vi har parkett på stua og mestepatren av gulvene å d er ett HERK!!!! blir jo merker å hakk i dem bare en stirrer på dem, skal ALDRI ha parkett i ett hus som jeg bygger selv, d er sikkert!!

på soverommet er det laminat og dete r så fint å hærlig å vaske det er en fryd, skal snart legge laminat på barnerommet også, vil ikke ha parkett der vert5fall, da ser d ikke ut ette en stund..

Annonse

Skrevet

Jeg kan på det varmeste anbefale deg laminatet fra Smart Club til 78 kr. kvadraten!!!!!!!!!! Vi kjøpte leil hvor det var parkett i de fleste rom, men ikke på kjøkkenet. Vi forelsket oss helt i lønne-faregn på dette laminatet, gylden og lun, også til den prisen!!!!!!!! Så på IKEA-laminatet også, men syntes ikke fargene var like fine der. Kjenner meg overhodet ikke igjen i beskrivelsene over av at laminatgulv er kaldt osv. Kjøkkenet vårt har et lunt gulv, aldri gulvkaldt (men det har kanskje med leiligheten å gjøre, er generelt god temp) det var enkelt å legge og ikke minst; det er så glatt og "rent" å holde i orden. Kjempefornøyd!!!

(PS: det er klart en snekker vil bannlyse laminat, parkett er jo gjerne dobbelt så tjukt og ordentlig tre av god kvalitet. Men det finnes jo greie laminater også, til en billig penge, og når HI etterlyser dette er det jo litt pointless å rope "Ikke kjøp laminat!!")

Lykke til m oppussinga!!

Skrevet

Enig med LilleguttenImagen, vi hadde dyr parkett i forje huset vårt, verre gulv har ikke vi vært borti hverken sambo eller jeg.

Skrevet

Samboeren min er også snekker.

Skrevet

vi har parkett kjøpt på bauhaus til ca 300kr kvm. heter parador. kjempe fornøyd.

laminat er noe herk. invester i litt kvalitet, spes hvis man har barn. gulvet på ikea er ikke akkurat bra greier, kjenner noen som kjøpte det, og de angrer veldig.

Skrevet

Vi fikk beskjed nå at ettersom vi har barn og hund bør vi ta laminat, slik at vi slipper alle disse hakkene å stripene som man får i parketten...

Kjenner ei som har laminaten til Ikea på soverommet sitt, og hun er veldig fornøyd med det hun.

Skrevet

Vi har Ikea klikk-klakk både i stua og på soverommet.

Billig og fint synes vi da.

Enkelt å holde rent.

Skal også ha det i nye huset etterhvert.

Skrevet

Så flott med mange synspunkt! Så de skulle ha klikkgulv på tilbud på Smartclub neste onsdag.... Takk for det synspunktet. Noen andre som vet om tilbud i Midt-Norge?Saken er den at vi skal erstatte både parkett og linoleum nå, flytter vegger og og styrer værre for å få til et større soverom og yttergang/garderobe. Har hverken penger eller plass på gulvet til tykt parkettgulv. Orker ikke å rive opp hele gulvet for å legge det. Er heller ikke helt fornøyd med hvor lett parketten oppripes, samt at lakken sprekker opp. Kan ha noe med at den er gammel. Men har hørt så mye skryt om laminat! Gulvbelegg er ikke aktuelt grunnet underlaget og ekle vinkler. Takker for flere innlegg:-)

Annonse

Skrevet

Vi har parkett på stue og kjøkken, flis med varmekabler i entrè og på bad, gulvbelegg på soverom.

Vi kommer aldri til å legge parkett i vår neste leilighet! Vi har hund, en liten tass på 8 kg, men som det blir striper og riper etter ham!!! På kjøkkenet er det en katastrofe; parketten ser ikke ut der det fort kan komme vann oppå.

Laminat er helt klart kaldere, men hvis det ikke er gulvkaldt i boligen din, er det å anbefale framfor parkett, spesielt med tanke på riper.

Personlig foretrekker jeg gulvbelegg; finnes i et uendelig utvalg, lett å rengjøre, lett å legge, ikke noe vedlikehold så sant en ikke velger mykeste variant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...