Gå til innhold

JEG FÅR MEG IKKE JOBB!!! HAR PRØVD ALT!!!

Anbefalte innlegg

Søker sikkert på 2 jobber hver dag, ligger inne på så å si alle vikarbyråer, søker gjennom kommunen osv. Men får ikke napp, og dersom jeg snart ikke får jobb er jeg redd for at vi må selge huset, pga da har vi egentlig ikke nok til å disponere lånet....

Fortsetter under...

søker på alt jeg... kanskje de lurer på hvorfor jeg er 25 år og nesten ikke har jobbet og heller ikke har noe utdannelse å skryte av... Men jeg har to skjønne unger da, og har prioritert de foran jobb til nå... dumt kanskje?

Jeg har søkt jobb via kommunenes sider (lærer) 2 ganger, har ikke fått napp noen av gangene. Ikke engang et "søknaden din er mottatt". Tok derfor saken i egne hender og sendte brev til alle skolene, med søknad og cv. Ble nedringt av skoler som trengte vikarer ;-)

Man drukner litt i den store mengden ved sånne fellessøknader, spesielt på databaser. Et brev på skrivebordet hos den du søker jobb hos er mere merkbart.

Lykke til!

Gjest Lille Christina mi+spire!

Til snart 2 barnsmor.........

Hvor finner jeg en 50% deltids jobb da???? Jeg bor i Rogaland, jeg har meget god erfaring fra butikkyrket også!!!

Hmmm..Jeg tror heller ikke jeg for meg en jobb fordi jeg har ikke mulighet til å jobbe 100%..

Har IKKE hørt at jobbene vokser på trær her i Rogaland før ?

Annonse

I helsevesenet er det omtrent bare 50% stillinger. Gå på finn og søk så kommer det opp en hel haug. Du kan sende en generell søknad til kommunene rundt der du bor. Skriv at du du ønsker 50%, kan ikke se for meg at det skal være et problem.

Bare på min arbeidsplass mangler vi 3 personer i 50-80% stillinger.

Da gjør du noe feil......

Nytter ikke å sitte og pløye avisene for ledige stillinger. Du må ut å oppsøke arbeidsgivere i egen person og tilby deg selv. Selv jobber jeg som sykepeleier på et psykiatrisk akuttmottak, der får vi stadig nye ekstravakter som ikke har utdanning som deg. Du må rett og slett møte opp selv og si: her er jeg, jeg vil jobbe!

Lykke til.

- Ta med cv og tropp opp hos ulike arb.givere, eller ring og spør om du kan komme å levere den selv..helsevesenet har ofte bruk for vikarer. Da får mannen din heller vere forberedt på at du må jobbe helger en stund fremover til du kommer inn i det.

- Søk på sommerjobber, da har man fått en fot innenfor. Ring et sykehjem og si du kan jobbe umiddelbart og hele ferien. Det gjør ofte susen.

- studer noe du får jobb med.

hmm...hvilken utdanning har du eller hva yrkeserfaring har du?

Skriv på cv hva du har gjort dvs. fødselspermisjon og hjemmearbeid så blir det ikke hull i cv. Det er jobb det også..

Lag en CV, ta den med deg til diverse arbeidsplasser og se om de har noe ledig. Evt, sok pa nettet direkte paa firmaene, og kontakt de direkte i stedet for aa gaa gjennom byraaer etc..

Mange liker initiativ, og hardere aa si nei rett til en person, enn aa ignorere ett brev ;-)

Annonse

Deltidsansatte i butikk er veldig attraktive arb.takere i Bergen, men de er ofte bare utlyst i butikkene. En venninne av meg i beit for penger fikk napp etter to dager. Hun gikk rundt på butikker med cv og snakket med butikksjefer. HM trengte folk fordi det var eksamenstid, og hun jobber 50% nå. Og de tjener jo veldig godt der. Hun går ned i lønn når hun begynner å jobbe som lærer.

I et vikarbyrå vil de kanskje ha 100%, men i kommunene er de fleste faste stillingene deltid. Som oftest 50%.

Ikke ring vikarbyrå, ring direkte til kommunen eller der du kunne tenke deg å jobbe i kommunen. Spør om du kan komme innom en tur med CV, da får de treffe deg og du kan gjøre et godt intrykk med en gang.

Tro meg, du trenger ikke utdanning innen helse for å jobbe i helsevesenet.

Trenger du jobb så får du jobb der. Det er et stort behov for arbeidskraft og har du barn så har du mer erfaring enn en student som aldri har skiftet en bleie.

Der jeg jobber har vi det siste året ansatt 4 uten utdanning, 2 unge studenter, en mor på 32 år og ei dame på over 50 år. Alle gjør en kjempegod jobb. Vi trenger mer folk i kommunen!!!

Hvis du trenger jobb så søk i helsevesenet, finner du ut at det ikke er jobben for deg så kan du selvfølgelig søke videre på andre jobber. Det er lettere å få ny jobb hvis du allerede er i arbeid og du vil har tryggheten med fast inntekt.

Jeg har søkt masse jobber jeg også. Er 23 år og student og trenger en jobb ved siden av studiene, men får ikke napp... Var på intervju i går, men tror ikke jeg har sjans på den jobben, siden det også var mange på intervju som var bedre kvalifisert enn det jeg er.

Har 1,5 år høgskoleutdannelse, holder på med 2.året nå, og null erfaring fra jobb... Har ikke sjans på noe her. Men jeg bor i møre og romsdal da...

Har du søkt sommerjobb? Har sjelden fått jobb på vanlig måte selv, men har hatt mange småjobber i løpet av 15-25 år. I kommunen din nærmer vel søknadsfristen seg for kommunale jobber, og helsevesenet trenger alltid folk. Søk!!! Da går du nesten garantert deltidsjobb på helg og kveld etterpå:)

Butikkene trenger helt klart folk. Det er stadig vekk lapper med stillinger i Stavanger iallefall.

Dessuten, hvis barnehage er aktuelt så trengs det tilkallingsvikarer. Feks i dag kom jeg til barnehagen vår hvor ped.leder er halvt sykemeldt denne uka, vikaren de har fått tak i hadde ringt i går og sagt hun var syk, og de fikk ikke tak i folk. Jeg tipper de ordnet med bytte av avdelinger etc. Slik er det stadig vekk. Så det er jobber her til både ufaglærte og faglærte. Uten tvil. Dessuten, i en barnehage i randaberg vet jeg at foreldrene fått spørsmål om de kjenner noen som kan tenke seg i jobbe i barnehage for de er så beit for folk(både faste og vikarer).

Hvis du er sprek så trenger forresten elexia i St.Olav folk også til gruppetimer. Så en lapp der i dag..

Gjest Rebel m/jente

du kan jo evt begynne på en utdannelse. Med 2 små barn vil du da få lån og stipend på ca 10500 i måneden, pluss barnetrygden. Og så kan du jo ha en liten jobb ved siden av studiene, hvis det trengs.

Bedre å gå skole enn å sitte uten penger ihvertfall. og så får du jo en utdannelse, noe som gjør det lettere å få jobb senere.

dersom du ikke er klar for en lang utdannelse finnes det mange utdannelser du kan ta på et år og to, f.eks bedriftsøkonom, kontormedarbeider osv. Du kan også ta fag over nettet og fremdeles få stipend og lån, da er det jo litt lettere å tilpasse med en evt. annen jobb og barn.

Sjekk ut nks.no for nettstudier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...