Gå til innhold

Holdbarhet på alkohol. Noen som vet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en halv hvitvins flaske igjen fra lørdag, står i kjøleskap med korka på,

Hvor lenge tåler den å stå slik??

Og.,,

Har en flaske champis som jeg hadde kjøpt til nyttårsaften.. men ligger nå i kjøleskapet enda.. hehehe..

Hvor lenge kan den ligge???? Noen grenser? Og noen spesielle oppbevaringstriks??

Fortsetter under...

Skrevet

Tja, den holder nok i 1 til 2 uker vil jeg tro. Du kjenner fort om den har endret smak og ikke er god lengre.

Aner ikke hvor lenge champis holder seg, men det er nok riktig å oppbevare den kjølig.

Skrevet

Hvitvin er god i 1 til to uker etter den er aapna (smak litt foerst naar du tar resten, den kan surne/smake litt eddik)

Champisen kan ligge opp til to aar, oppbevares helst i ca 10-12 graders temp (men vi har den normalt i kjoeleskapet da) Ikke legg flaska i direkte sollys etc hvertfall ;-)

Skrevet

Brennevin da??? Hvor lenge kan d stå åpen med toppen på,UTEN AT DEN STÅR I KJØLESKAP?

Skrevet

Ja godt spm..

Har ei nesten hel flaske Baccardi Lemon her , kjøpt i ... 2005, på våren.. Oioioi--- hehehe..

Kanskje bare lemon igjen oppi der...

Fader, må visst drikke mer...:P

Annonse

Skrevet

hehehe... Kan ta noen år med mitt tempo....

Og så er jeg så gnien at jeg vil ikke gi den vekk heller... Fjollete!!!

Skrevet

Jeg ser du får råd om at hvitvin holder i en til to uker etter åpning. Det er det villeste jeg har hørt. Jeg pumper ut all oksygenet med en vakuumpumpe etter åpning, og setter hvitvinen i kjøleskap. Etter mer enn to dager er den normalt udrikkelig!

...men hvis man ikke kjenner forskjell på god og dårlig vin, så er sikkert to uker i kjøleskapet helt passe.

Skrevet

i evigheter!jo høyere alkoholinnhold jo lengre holdbarhet... Har erfart at baileys har stått åpen i manfoldige måneder uten at den ble dårlig. Og den inneholder jo melk til og med... men ville kanskje hatt den i kjøleskapet når jeg tenker meg om, he he... Annet klart brennevin kan stå i barskapet lenge. Det smaker eddik når det er blitt dårlig...

Skrevet

Sikkert dumt å bruke vakuumpumpe da......... og jævlig kjedelig å være såååå fin i smaken.

Sorry, men måtte bare! ;-)

Skrevet

Hvorfor to dager??? Er jo ikke sånn ferskvare som harskner/ råtner?

*ikke lyst å kaste den*

Skrevet

Jo, vin er ferskvare! Den reagerer med oksygen med en gang den åpnes!

Du kan jo prøve å drikke den. Dersom du synes den smaker helt topp, så er det jo bare å drikke.

Annonse

Skrevet

Vanlig brennevin er rent saa det er det egentlig ikke noe holdbarhetsdato paa. Ting som bailieys etc har vel holdbarhet i ett aar mener jeg aa huske (skal helst oppbevares i kjoeleskapet da)

Skrevet

Får se til helga..

Evt få i meg et par pils først så kjenner jeg nok ikke noe bismak..;)

Skrevet

Ehm ja kommer vel an paa hvilken vin du kjoper da... En god vin kan fint oppbevares en uke, saa lenge man har kork/propp paa.

Skrevet

En jeg vant på vinlotteri på jobb, så er vel i 70- 80 kr klassen.. Neppe kongevin:)

Skrevet

Som nevnt tidligere, naar du har planer om aa ta resten, hell litt oppi et glass og smak..Om det er eddik lignende/veldig sur smak er vinen daarlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...