nybakt mams Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Vi skal til alpene og stå på ski om 2 uker. Jeg er nå 8 uker på vei. Har hørt at man skal unngå store høyder som gravid. Vi kommer nok til å være opp på 2500-3000meter, noen som vet om det er ok? Hilsen meg
*Super*Mamman* Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Vet ikke hva de anbefaler ang dette, men jeg hadde nok aldrt turt å tatt sjangsen.. Skal jo ikke så mye til før en faller, og da kan det jo gå litt hardt for seg.....
Katharina88*Angelica08 Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Jeg personlig hadde aldrig i verden turt, tenk om du detter?? Jeg hadde ikke ofra babyn min for litt snø hverfall
It's all about me Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Når det gjelder høyden så hadde jeg snakket med en lege for å være sikker, vet ikke hvor grensen går der. Men når det kommer til skikjøringen hadde jeg droppet det. Et fall vil ikke være bra. Selv om du selv tar det rolig og har full kontroll vet du aldri med de andre tullingene som farter rundt i løypa. Nedoverski er en av de tingene jeg har satt i kategorien "ting som dessverre må droppes under graviditeten uansett hvor surt det er"......
kaa38 Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Her: http://www.barnimagen.com/felles/guider/trimguiden/trening_for_gravide/skig_ing_og_graviditet står det noe om dette.
nybakt mams Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2008 Jeg har tenkt å ta det veldig rolig, da. Var der i fjor også, og det er god plass i bakkene. Og leste ett eller annet sted (jordmor som skrev) at det ikke var noe i veien for å stå på verken ski eller snowboard i svangerskapet så lenge magen ikke har blitt for stor... Det gjor ikke så mye å falle litt heller, bare ikke man får slag direkte mot magen.. staven osv... Men skal kjøre veldig rolig, mamma skal være med og jeg og hun tar de grønne løypene sammen... men dette med høyden lurer jeg litt på da.. Noen som vet?
semma Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Hei, jeg har gjort det! Med andremann i magen i 5. måned stod vi på ski i alpene. Hadde en helt fantastisk dag, var oppe på max 2000 m.o.h (ville nok ikke gått høyere) og kosekjørte. ;o) Ett tilfelle hvor jeg bannet høylydt og holdt på å fekte til ei kjærring som absolutt ikke burde vært der,men holdt seg i barnebakken... Så ja, det er tullingene (ofte fulle briter...) du må ha i bakhodet. Tips; styr unna høysessong-dagene/helgene.
Mammaliten 78 *sprekkeferdig* Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Jeg hadde ikke tatt sjansen. Jeg ramler bestandig når jeg står på ski, slår kråke og krasjer i trær og greier. Elsker å stå på slalom, men i år blir det ikke no ski for mitt vedkommende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå