Thea-81 Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Vi har i utgangspunktet ikke tenkt å ha stellebord. Kan jo bare ha èn der om gangen og har tenkt at da er det bedre at begge to kan pludre ved siden av hverandre på en stellematte på gulvet. Virker dette tungvint..? Flere har kommentert til meg at det høres så slitsomt ut.
phantomet Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Det er bestandig noen som mener noe om noe... *smiler* Selv fikk jeg høre at det å ha stellebord der man bare har den ene ikke hørtes lurt ut, siden man helst vil ha et øye med begge, og om man forlater den ene i f.eks stuen og det blir skrik...hva gjør man da? Jeg har tenkt litt som deg. Har stellebord allerede, men om det blir brukt er en annen sak. Innbiller meg at det er enklere å stelle der man er.. "basen" som jeg ser for meg er i stuen...matte på gulvet, eller liggende på håndkle i sofaen etc... I begynnelsen er det ikke få bleieskift med en, så to er vel dobbelt...*smiler* og da går det i ett...
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Vi skal ha stellebord pluss en matte på gulvet vi kan ha på badet under morgen- og kveldsstellet. Slik at vi har begge barna i samme rom. Tror kanskje det kan bli en vond rygg etterhver om all stelling skal foregå på gulvet. Ellers kommer vi nok til å ha en stellematte evt håndklær i stuen også, det er vel der vi kommet til å oppholde oss mest
bøllefrøene Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 vi skal gjøre som gemini. tenk hvis du får en tung fødsel.. ikke bare å sitte på huk på badegulvet da. vi har riktig nok ikke lagt mye penger i det. skal ha stellematte over vaskemaskinen og har kjøpt litt hyller og kurver der vi skal ha utstyret.. når jeg skal dusje ser jeg for meg å legge babygymmen på gulvet.. tror egentlig tvillinger blir vant til å vente.. og ikke få oppmerksomhet hele tiden slik som et barn lettere kan få... tenker stelleting er det eneste vi ikke trenger to av jeg da:)
Twinny Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Vi har et genialt stellebord hvor vi har kunnet ha begge på samtidig. Utrolig deilig og anbefales. Nå er jentene 8 mnd og jeg har kapitulert;)...den ene leker på gulvet mens jeg steller...hvis ikke får jeg ikke gjort annet enn å holde begge fast fordi de skal opp i ansiktet på hverandre hele tiden:) Ser det er noen som selger det på finn nå (ikke meg altså): http://finn.no/finn/bap/object?finnkode=12439318&sid=xz1cba6OKyS376238&WT.svl=Link
Twinny Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Ps: Jeg kjøpte to stellematter på ikea og uten luft på ene siden får de akkurat plass. Har også ikea bokser hengende på siden til bleier og kluter, og skittentøysbaljer på nederste hylle. Når stellebordet står i et hjørne er det bare ene siden som er ubeskyttet og du har ikke mer jobb å passe på enn med ett barn. Minuset er at det er et stort bord, så du må jo ha plass til det....
2 nøster Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Skal gjøre som Gemini. Ha stellebord og en ekstra madrass på gulvet. Evt vippestol når den tid kommer. Regner med å ha to inne på badet samtidig Dessuten avlaster man ryggen for en del...
Sol med 2! Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Vi skal også satse på en stellekommode på badet og en stellematte på gulvet (som kan tas med i stuen hvis det trengs. Husker hvor kos det var å "prate" med godgutten vår mens han koste seg naken på stellebordet. Hadde nok ikke orket det lenge hvis jeg skulle hatt stelleplassen på gulvet. Det blir jo så klart ikke tid til så mye kos ved hvert stell, men når pappan er hjemme og kan ta seg av den andre, ser jeg for meg at det kan bli veldig aktuelt.
nå er vi fem Skrevet 13. februar 2008 #9 Skrevet 13. februar 2008 Skal ha stellematte på gulvet. Dette for at jenta vi har fra før kan "hjelpe til" da, men også fordi jeg vil ha de på gulvet så det ikke gjør noe om jeg mister konsentrasjonen fra den på stellebrdet fordi den andre gjør noe som krever oppmerksomheten min. Føles tryggere å ha begge på gulvet. Men skal bruke den første sitt stellebord helt i begynnelsen, til det er ok å stå på alle fire å skifte/stelle babyene. Dessuten kan det jo bli ks og da kan jeg ikke bøye meg noe særlig:-))
maria isabell Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 har stellematte t gullet mitt:) mye betre enn stellebord og som du selv sier,da kan de ligge vedsiden av hverandre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå