Lillnita. Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Skal skifte taket på huset vårt, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg vil ha rød spraglete, eller om jeg vil ha sort tak. Og hva med takrenner på et helt lyst hus. Er det finest med sorte eller hvite ? Huset er et typisk 80 tallshus. 2 etg høyt, og veldig langt. Og er malt i en slags hvit / krem / beige farge All hjelp mottaes med takk =)
Medium fikk guttebass Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Ville helt klart gått for sort tak og hvite takrenner! )
~sjiraff~ Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Vi har lyst grååt hus, rødt tak. Takrennene er svarte men de som går ned langs huset er hvite.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Vi har hvitt hus, hvite lister og karmer, og sorte takrenner og tak. Det er et ganske lite hus vi har på nesten 2 etasjer.
Lillnita. Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. februar 2008 Er flere meninger her også ser jeg =) De takrennene som skal gå ned langs huset, der heller jeg mest mot å ha hvite. Men så er det jo det forbaskede taket. Føler kanskje det blir litt "tungt" å ha et sort tak på et hvitt hus, men klarer ikke finne bilde av lignende hus som det vi har som er lyse i fargen og med røde eller sorte tak, slik at jeg får sett det før jeg bestemmer meg.
ME :) Skrevet 13. februar 2008 #7 Skrevet 13. februar 2008 Vi har hvitt hus (eggehvit) med grå takstein, svart takrenne og de som går ned er hvite. Det er veldig fint, man legger på en måte ikke merke til noe av det "ekstra", det går harmonisk i ett Lykke til!
mammaen til 2 goinger♥ Skrevet 13. februar 2008 #8 Skrevet 13. februar 2008 Vi har rødt tak og hvitt hus, derfor syntes jeg selvfølgelig at det er penest
ToPrinsesser<3 Skrevet 13. februar 2008 #10 Skrevet 13. februar 2008 Vi har hvitt hus, med svart tak og svarte takrenner; snekkerne prøvde seg med en hvit ved inngangspartiet, kloss oppe i en søyle, men det var ikke noe fint. Men, som med alt annet blir det jo en smakssak. Jeg hadde valgt svart tak og svarte takrenner.
* 5 om dagen * Skrevet 13. februar 2008 #11 Skrevet 13. februar 2008 de obs butikkene som har interiør / maling avdeling, har en data som du selv kan legge på de fargene du vil, på det meste av huset, og da ser du jo hvordan det ser ut...bare et tips.
Lillnita. Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. februar 2008 Har desverre ikke obs butikk her i byen. Skal se om jeg finner et slikt program på nettet. Husker at jeg fant noe lignende en gang før, men var jo ingen hus som var likt vårt av dem som var med
Gjest Sekretøsa Skrevet 13. februar 2008 #13 Skrevet 13. februar 2008 Vi har hvitt hus, med rødt tak. Jeg syntes igrunn ikke det var noe fint før, men har blitt vant til tanken. Hadde jeg skulle velge selv, så ville jeg hatt sort... glasert
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 13. februar 2008 #14 Skrevet 13. februar 2008 moren og faren min har nettopp skiftet takrenner. de har lyst hus, grå/svart takstein og valgte nå aluminium takrenner. Det ble veldig fint!!!
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 13. februar 2008 #15 Skrevet 13. februar 2008 SVAAAAAAAART!!!! Definitivt! syns jeg er finest da... hehe
Jente 07 + reke 30.okt. 08 Skrevet 13. februar 2008 #16 Skrevet 13. februar 2008 Jeg liker best svart tak, men helst glasert, skal man ikke ha glasert er det koselig med rødt tak, og da er det ikke fint med glasert. Med svart står man friere til senere fargevalg på huset. Syns det er en del hus med rødt tak som har en husfarge som skurrer skikkelig til taket. Ikke noe problem når man har hvitt hus, men om kanskje 30 år har man lyst på noe annet enn hvitt.
LadyLuck & Skrevet 13. februar 2008 #17 Skrevet 13. februar 2008 her er det lyseblått hus,vit grunnmur,hvite takrenner og lys skifer ting på taket (gammelt bergenshus)
Lille Ollebolle Skrevet 13. februar 2008 #18 Skrevet 13. februar 2008 Sort tak, sorte takrenner, hvit langs huset..
Lillnita. Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #19 Skrevet 13. februar 2008 Er jo sant at det er greiest med sort tak v eventuelt fargeskifte på huset senere. Grunnen til at jeg har tenkt terracotta /rødt er at jeg er redd huset skal virke for voldsomt med det sorte taket, men hvor mange er det som ser det ovenfra da hehe. Må nok bestemme meg raskt her, snekkeren er allerede i gang å jobbe på huset , så det hadde vært greit å ha taket i orden også hehe.
Piken på landet Skrevet 13. februar 2008 #20 Skrevet 13. februar 2008 Svart glasert, kanskje matt glasert. Stål takrenner! Ikke noe plastikk!
Venezia 1 Skrevet 13. februar 2008 #21 Skrevet 13. februar 2008 Hvitt hus, svart tak, svarte takrenner. Man blir veldig fort lei av rødt tak + at det kan jo hende at du har lyst til å male huset i en annen farge enn lyst/hvitt om noen år, da er det enklere om taket er sort.
Twins i magen <3 Skrevet 13. februar 2008 #22 Skrevet 13. februar 2008 Sort er jo mer anvendelig hvis man skal male en annen farge senere, meen... min mor og far har hvitt hus med grått rundt vinduene, og rødt tak. Synes det er kjempefint. Før det ble hvitt var det ganske mørkt brunt og med blå karmer, det var faktisk kjempefint sammen med det røde taket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå