Gå til innhold

Strekksmerter - noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen av dere begynt å få det? Jeg har ofte vondt på høyre side, høyt under ribbeina på en måte...under den høyre puppen. Trodde først det var bh'n som presset, men det er det ikke. Har fått høre at det er strekksmerter. Har dere noen tips til hva som kan lindre disse? Det er blitt litt verre nå i det siste...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136836938-strekksmerter-noen-tips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!du kan smøre deg kremer f.eks spenol eller andre tykke kremer oxo tar du på et tykt lag og lar det bare trekke inn.gjør det gjevnlig hørt det skal være bra gjør det selv.

men man kan oxo få et sånt belte/korsett lingnene belte mot strekkmerker,men er ikke helt sikker på hvor man kan få tak i det.noen andre som vet?

Man kan nok ikke unngå helt å få strekkmerker gitt, men man kan hjelpe huden til å tåle mer strekk gjennom svangerskapet. Hvis man smører seg godt, daglig, med en fet krem (spenol eller A-krem) kan det forebygge litt. Jeg har fått beskjed om å massere inn kremen hver dag, bruke god tid på det. Har nok en del strekkmerker fra før (selv om jeg aldri har vært gravid) så for min del gjelder det bare å forsøke og ikke få så veldig mange nye. Hittil har bare de jeg allerede har blitt litt større.

heisann... sånn som jeg forstår det er det vel ikke akkurat strekkMERKER men strekkSMERTER... Jeg vet ikke helt hva som kan lindre dette, jeg har det nemlig på samme måte bare på venstre side... er ganske kraftig på kvelden, og når jeg av og til våkner om natta så er det veldig vondt... Det gjør lissom vondt når jeg trykker inn fingrene rett under ribbeina på venstre side.. kan også få en lemster følelse(det du kan få etter du har trent uten å strekke ut etterpå) sånn jevnt over hele lengden under ribbeina... Så hvis du får noe tips her blir jeg også veldi gla;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...