Kua&Kjæresten Skrevet 13. februar 2008 #1 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei! Jeg er innom forumet sånn på og av alt etter hvor mye som skjer i dagen - eller i natta, Og jeg leser og leser og hjertet mitt blør. For det virker som om det var i går at jeg løp mellom gynekolog og fastlege og endokrinolog, at jeg tisset på pinner og sjekket og dobbelsjekket flypriser og været i København. Jeg kunne bruke hele dager på å telle på timene fra eggløsningstesten slo ut til "riktig" inseminasjonstidspunkt. Jeg kunne slå nummeret til Stork Klinik i søvne. Og den stakkars kjæresten min! Som gjorde - og fortsatt gjør - alt for at alt skal være best mulig! Jeg gikk der med kroppen min, og den var stor og tung og gjorde merkelige ting. Jeg var så lei av å bli pirket i! Og nå er det uke 38 + dag 1. I magen ligger det en stor og frisk baby. Det er helt utrolig. Det er uvirkelig. Det sykeste er liksom at det fungerte til slutt! Og en del av meg kommer alltid til å være en prøver, en som strevde med å bli gravid. Og en annen del av meg skal altså være mamma. Mamma. Snart! Jeg håper alle dere der ute får en hel haug med unger! Og at dere kan bli glade eller grine litt av at vi er de heldige akkurat nå - plutselig er de to strekene der, og så er det din eller deres tur. Og så er absolutt alt verdt det. All pirkingen. All reisingen. All planlegging og telling på timer og alle de forhatte eggløsningstestene. Plutselig er det noe helt annet å forholde seg til. Ok - så får jeg kanskje avslutte med hvorfor jeg sitter her midt å natta og skriver? I dag skal jeg til kontroll - igjen (går på Rikshospitalets DiaPol-klinikk hver onsdag for dem som måtte kjenne til sånt) - og da må man ha med urinprøve. Og det er altså noe av det mest forhatte i livet mitt om dagen For den skal helst være helt uten både bakterier og proteiner, og da må man være ren når man tisser midtstrøms i glasset. Og det holder ikke å bare vaske seg, så jeg våkner om natta og må tisse, og da må jeg fram med Asan og dusj og rent håndkle og tisseprøveglass, og innen jeg er ferdig med hele herligheten, er jeg våken. Like greit, for i senga finnes SymfyseMonsteret som river meg av midt foran... Uansett stilling, uansett mengder puter og styr: Inn i helvetes AU! Og halsbrann! Ha! Det er full fyr! Jeg spruter ild og tygger sånne piller som smaker flatt og fyller munnen med mel! På den annen side har jeg mensmurringer i ryggen og har lekket fostervann i to døgn. Enden er nær (opp i været med den!) Lykke til, alle sammen, uansett hvordan dere lager ungene deres, aleine eller med en eller flere som dere er glade i. Vi lager liv og framtid og håp. Og det skal sikkert ikke være det enkleste i verden, tenker jeg. Men det er verdt det. Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136836459-v%C3%A5ken-og-ventende/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chaiemae Skrevet 13. februar 2008 #2 Del Skrevet 13. februar 2008 Takk for lykkeønskninger og lykke til med siste del av graviditeten. Det må være deilig og endelig nærme seg målet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136836459-v%C3%A5ken-og-ventende/#findComment-136844045 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Regnbuemor til 2 Skrevet 13. februar 2008 #3 Del Skrevet 13. februar 2008 Så fint skrevet... Håper prøvene dine var fine i dag da. Kjenner meg igjen i det du skriver. Nå har vi ei jente som blir FIRE (wow som tiden flyr) i mai, og en junior på 8 mnd. Vi har ingen planer om flere barn, men jeg klarer ikke og løsrive meg fra disse sidene! Det er ikke det at jeg syntes det er noe greit og lese om alle dere her som prøver og prøver og som virkelig sliter mot målet, tvert i mot. Men det er den der følelsen av tilhørighet. Jeg leser om tester og eggløsning og alt det her, og sitter her og nikker for meg selv, og tenker at joda det der vet jeg alt om... Håper dere alle lykkes med å få deres etterlengtede barn. Og til deg kua (kremt, liker ikke kalle noen ku jeg kjenner jeg), masse lykke til på reisens siste veistump. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136836459-v%C3%A5ken-og-ventende/#findComment-136846310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kua&Kjæresten Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 14. februar 2008 Takk for fine svar! Ja, så er det ei ny natt og enda en kopp te etter å ha snudd og vendt meg noen titalls ganger. Men natta i natt holder på noe nytt, for nå er fødselen i gang!!! I går ettermiddag var det full modning og 2 cm åpning, og etter at gynekologen røsket godt tak inni der, ble det enda et lite oppsving! Nå er den berømmelige slimproppen gått, men enda er det ikke særlig vondt. Tenker det blir mere etter hvert, he, he! Dette er så spennende! Stakkars mamman min er på nattevakt (sykepleier) og løper rundt mens hun skriver den ene fine tekstmeldingen etter den andre... Hun skulle nok helst vært her nå. Den siste meldingen lyder: "Drit i at jeg skal sove etter vakt! Jeg må vite ALT med en gang!" Kanskje sitter jeg her i morgen natt og skriver enda en liten rapport, men hvis ikke, er vi nok på Riksen. Hurra!!! Opprømt og optimistisk klem fra Fru Ku! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136836459-v%C3%A5ken-og-ventende/#findComment-136847248 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oh'rly Skrevet 14. februar 2008 #5 Del Skrevet 14. februar 2008 Åh, så spennende! Gleder meg til å få lese neste rapport - forhåpentligvis inklusive vitale mål +++ =D Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136836459-v%C3%A5ken-og-ventende/#findComment-136851229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå