L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 jeg skal ta et års permisjon fra studiene og motta fødselsstipend. Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg kommer til å ønske å jobbe litt under permisjonen, og ettersom jeg forstår spiller det ingen rolle for lånekassens utbetaling av fødselsstipend. det jeg da planlegger er å heller ta ut engangsstønad(om det er mulig selv om jeg har opptjent rett til foreldrepenger), og fortsette å jobbe deltid ved siden av permisjonen fra studiet ettersom jeg har to jobber som er direkte overbetalt for utrolig lite arbeid. vil faren da kunne ta ut permisjon med full lønn? altså, blir min deltidsjobbing likestilles med gjenopptakelse av arbeid slik at far kan ta sin permisjon med lønn?
Gjest Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Etter det jeg har hørt, kan du ikke ta permisjon fra studiene (dvs å motta fødselsstipend fra Lånekassen) samtidig som at faren har permisjon med lønn. Når det gjelder deltidsjobb er jeg usikker, men det jeg skrev ovenfor her er jeg rimelig sikker på. =) Hadde egentlig planlagt det jeg og, men det går nok ikke.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Har også forstått det slik at pappaen ikke kan ta permisjon med lønn samtidig som du får fødselsstipend fra låbekassen. Skal han ta permisjon får du vanlig lån og stipend. Tviler på at du får engangsstøtte i tillegg til at du fortsetter i deltidsjobben din. Men hør med NAV, så får du vite hvordan du skal gjøre det dersom du vil jobbe litt, men tipper du må ha såkaldt tidskonto..
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 15. februar 2008 #4 Skrevet 15. februar 2008 Vilkårene for å få fødselsstipend er at du har opptak i en utdanning og: * at du har hatt rett til stipend eller lån fra Lånekassen de siste seks månedene før fødselen/adopsjonen * at du bor sammen med barnet * at din eventuelle ektefelle eller samboer ikke samtidig mottar foreldrepenger (fødselspenger) fra folketrygden. Unntak gjøres ved bruk av ordningen med graderte foreldrepenger (tidskonto) http://lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå