Gå til innhold

Minirin sugetabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 6 1/2 som går på minirin sugetabletter. Han har gått på de lenge nå, litt av og på. Sikkert siden starten av 2007.

De virker som om etter han har gått på de ei stund, før de 3 mnd, blir immun... de slutter å virke... ihvertfall så begynner han å tisse seg ut på natta igjen. Er det vanlig? Flere som har det sånn?

Er det noe annet vi bør prøve isteden? Alarm matte??

Akkurat nå har vi økt dosen til 2 tabl pr kveld, og det går bra! Om 3 uker skal vi ha tabl fri. Men jeg tviler egentlig på at han klarer å holde seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine barn har aldri hatt noen effekt av Minirin så jeg har selv ingen erfaring å dele med deg om dette. Men jeg har lest at mange har skrevet at de har hatt bedre effekt av Minirin i sprayform enn de har hatt med tabletter. Så kanskje dere kan spørre legen om å få bytte til spray og prøve det? Håper ikke det er tilfellet at kroppen er blitt immun!

Sover gutten din ekstremt tungt? Gjør han det kan det jo være en ide med alarm-matte, hvis ikke er det bare tull å prøve dette.

Skrevet

Hei!

Vi prøvde spray først, det hjalp ikke i det hele tatt. Mener at sprayen er tatt ut av produksjon nå.

Gutten min sover VELDIG tungt! Kanskje vi kan prøve alarm matte ja. Hvis han ikke blir bedre innen kort tid har jeg tenkt å kontakte legen igjen. Kanskje vi kan få en utredning, slik at vi vet at det ikke feiler han noe.

Jeg har og hørt at sengevæting er "arvelig". Både mannen min og to av mine søstre var visstnok veldig sene på dette området.

Lillesøstra til gutten min ser og ut til å ha samme problemet. Hun er nå 4 1/2 år. Har vært tørr på dagen siden hun var 2 år. Men om natta er det skikkelig våte bleier. Har prøvd en uke innimellom uten bleie. Men da er det bløtt hele tia.

HI

Skrevet

Vi har hatt gode erfaringer med minirin i tablettform, så det er tydligvis veldig individuelt dette.

Siden det er så stor tradisjon for sengevæting i familien deres, så er det jo nesten en garanti at barna deres får samme problemet desverre. Da bør dere også kanskje se litt på når din mann og søstrene dine ble tørre, for dette kan ha stor betydning for når dine barn igjen kan forvente å bli tørre. Prøver å si at det muligens ikke er noen vits å prøve alle mulige behandlingsformer dersom historien viser at familiemedlemmene f.eks. ikke har blitt tørre før i 8-9 års alderen. Da er det lite sannsynlig at dine barn blir tørre før denne alderen heller, og da bør dere bare akseptere problemer og ha barna i bleier om natten og vente til de vokser av seg problemene.

Skrevet

Har sjekket med mamma og svigermor. Alle 3 var tørre før skolestart (7 år). Skal se nå hvordan det går når vi slutter med tablettene. Går det ikke noe særlig så hører jeg med legen hva han sier.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...