Trønderpia Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Hei Hva er deres erfaring med prøverør i utlandet, og hvor anbefaler dere? Får man evt. sette inn flere egg enn 2? Hva skjer dersom man får ut en del, vil de som da ikke blir bruk fryst ned, slik at man må tilbake igjen, eller..? Er det virkelig så stor forskjell i prisen på ICSI i forhold til utlandet og Norge..?
Thea-81 Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Vi dro til Maigaard i DK og kan ikke få fullrost dem nok!! Dro dit fordi vi skulle ha ICSI og har hørt de er flinkere til dette i DK. Viste seg at de anbefalte Assisted hatching også, så glad vi dro dit - dette er jo ikke lov i Norge. Vi fikk hvertfall satt inn 2 egg - var det vi maks hadde tenkt til uansett - og det er mer enn hva jeg hadde fått satt inn i Norge. (Dette var 1. forsøk og jeg er "bare" 26 år) Jeg fikk ut masse egg som befruktet seg så vi har 4 egg på frys. Når det gjelder pris blir det antakelig litt dyrere med tanke på reise og opphold, men for oss var det helt klart verdt det. Venter tvillinger i mai som kom på 1. forsøk så skal vi ha flere går turen utvilsomt rett til DK igjen - dette er så belastende at jeg ikke er interessert i å prøve det nest beste først
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Vi driver paa i England. Men har nettopp starta saa vet ikke helt hvor gode de er i den forstand..Er heldige aa faar det dekket, men prisene for en IVF syklus feks er 2800 pund. Dette inkluderer alt av skanner, blodproever og smertestillende, men ikke medisiner da.. De tilbyr og assisted hatching og en del andre ting. Og paa sidene deres staar det at de har en suksessrating paa nesten 45% for pasienter under 35, saa da har jeg jo en sjanse ;-)
Trønderpia Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. februar 2008 Oi.. Så spennende da!! Hva er assistaed hatching, og hva betalte dere? Hvor mange dager må man evt. være der? Mange spørsmål her ja.. Har hatt 4 uttakinger i Tr.heim, og en haug med fryseforsøk. Ble gravid på første fryseforsøk for ca 3 år siden, men endte desverre med utskrapning. Har ikke villet festet seg etterpå.. :-( Fikk satt inn 2 sist, men desverre like uheldig da også Håper på svar :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå