Gå til innhold

Soving i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er totalt i mot skrikekurer, og har da en tass på rundt året som ikke sover alen hele natten. Han får pupp X antall ganger, men det går da greit. Det største problemet er for meg barenehagen.

Når vi er hjemme, så legger jeg han alltid i barenhage rytme. Vi triller tur, går med pulk/bæremeis, vugges i vugge, bilen. Felles for alle, er at han ikke sovner uten bevegelse (event pupp, men det har vi så og si sluttet med på dagen). Når han ikke er trøtt, så tar det som regel tid å legge han (sjelden i det siste), noen ganger virker det slett ikke som han er trøtt i det hele tatt. Blid og fornøyd, så lenge han ikke legges stille ned.

I barehagen derimot har de selvsagt ikke ressurser til å trille han på tur hver dag. Tror nok han der blir utsatt for en rimelig harde prøvelser (i så form at han ikke er vant til det). Har sett hvor lenge andre barn må ligge å skrike, og jeg liker det ikke. Har alikvell tenkt at jeg ikke har så veldig mye valg, og at det vil gå over. Han blir vandt med det. Det er jo det alle sier. "Gi det noen uker, så går det som en drøm". "I barenhagen er alt anderledes, de blir så utslitte, at de sovner med en gang".

Men nå har han vært der siden nyttår, og det er ikke noe lettere å få han til å sove (i alle fall ikke på det tidspunktet de vil). I dag sovnet han rett før jeg kom å hentet han kl 15, i går rundt 14. De sier de rugger litt på vogna hans et.c, men vil ikke sove. Andre som har det på samme måten ? Har dere noen gode forslag ? Noe jeg kan gjøre ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...