Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Vet at dere ikke kan gi meg et svar som jordmor eller fødselslege, jeg spør for det i håp om at det finnes noen objektive mennesker der ute Alle svar mottas med stor takk Jeg har utvidet nyrebekken, det vil si at livmoren presser på den ene urinlederen slik at nyra ikke klarer å gjøre jobben sin og den utvider seg. Kort fortalt. Har blitt operert på grunn av dette i uke 28+, fikk da lagt inn et rør eller en stent som det heter i urinlederen. Etter dette har jeg hatt store smerter, klarer ikke sove, svetter, svimer av, kaster opp, svir under og etter vannlating, smerter i ryggen, murringer under det ene brystet, halsbrann osv. Klarer ikke glede meg over barnet sine spark slik jeg brukte å gjøre, siden han har sin ynglingstilling og sparker rett i røret. De har tatt utallige prøver av meg og har kommet frem til at jeg har blod, proteiner og hvite blodceller (heter det blodceller?) i urinen. Kirurgene mener at jeg ikke har noen form for infeksjoner, men at jeg reagerer kraftig og negativt på det røret. I tillegg har jeg angst.Føler meg ikke syk lengere og føler at jeg har kontroll på angsten. Nå begynner jeg å engste meg for fødselen i tillegg til alle smertene, klarer ikke miste kontrollen. Er 31+1 idag og vet ærlig talt ikke hvor lenge jeg klarer å gå slik.. Har hatt store smerter i over syv uker, hver dag og hver natt! Hva synes dere? Ble litt langt så tusen takk til alle som orket å lese dette.
Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Jeg har ingen formening om hvordan du har det, MEN høres unektelig sinnsykt vondt ut! Hva sier legen da? De vil vel at du skal holde ut lengre tenker jeg, men samtidig så skal du jo klare å evt gå igjennom en fødsel! Høres nesten ut som om det blir keisersnitt på deg om ikke så alt for lenge. Men for den lille i magen din er det jo selvfølgelig best om du klarer å holde ut lengre. Vet at uke 34 er en magisk grense for den i magen. Da skal lunger og alt være ferdig utviklet og den lille skal bare ligge og fete seg opp. SÅ dersom du klarer å holde ut 3 uker til så hadde jo det vært kjempe. Nei skjønner godt at du ikke har det lett om dagen. Du har ikke feber og det er ingen ting de kan gjøre for å hjelpe deg da? Lykke til!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 Hei Legene sier at jeg må holde ut så lenge jeg orker, når jeg ikke klarer mer vil de legge meg inn på sykehuset og gje meg sterke smertestillende.. Jeg liker ikke den tanken i det hele tatt, jeg har tross alt et lite barn inne i meg, han får jo også medisinene i seg. Ihvertfall når det er sterke medisiner. Da lærte jeg noe nytt Trudde uke 37 var den magiske for barnet, men det er kanskje det at da er man innenfor normalen, hvis man føder 21 dager før termin og 14 dager etter så er vel det normalt? Da kan det kanskje ikke skade å bli satt igang eller få keisersnitt i uke 34 eller 35, da er han to-tre uker for tidlig født.. Ush, men jeg liker ikke tanken! Begynner å mislike meg selv siden jeg blir mer og mer villig til å få et fortidlig født barn, istedenfor å gå slik jeg gjør, temmelig egoistisk. Har en halv grad feber, som er ganske lite.. Det eneste de gjør nå er å gi meg medisiner(selexid eller amoxillin, de bytter på det) slik at jeg ikke skal få nyrebekkenbetennelse eller urinveisinfeksjon.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Dersom du kommer til uke 37 er det ikke prematurfødsel lengre, men som sagt så er lungene modne fra uke 34 :-) Skjønner godt at du vil holde ut lengst mulig også, men så skal du tross alt klare å eksistere også. OG jeg skjønner godt at du kvier deg for å få sterke smertestillende. Da blir det nesten opp til legene å bedømme om det er det beste for at du skal klare å holde ut noen uker til før knøttet blir født!
Gjest Lite nurk i magen :) Skrevet 13. februar 2008 #5 Skrevet 13. februar 2008 Takk for gode ord, fikk meg til å føle meg litt bedre Forresten, gratulerer med graviditeten =)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 13. februar 2008 #6 Skrevet 13. februar 2008 Bare hyggelig å kunne hjelpe litt :-) Får håpe at du blir i bedre form slik at det blir lettere å holde ut noen uker til! Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå