Gå til innhold

Noen her som vuderer hjemmefødsel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke nubbesjans her! Kan bare ikke se for meg fødsel der det er lytt til nabo'n og bikkje hår over alt (selvom vi har vaska gulvet 3 ganger finner vi likevel hundehår). Ikke for å snakke om at det er greit å ha noen ANDRE til å vaske opp sølet etterpå.

Legen anbefalte det heller ikke, men i følge mange er dette å være litt konservativ.

jeg liker tanken bak det, men tørr ikke..... respekt til de som gjør det altså..... jeg skal føde på riksen med all den smertestillende jeg kan få tak i;)

siden man er inne på temaet, tittet på youtube og hjemmefødsler, mange i USA som legger ut videoene sine. HOLY SHIT....... Folk er gale. Her var det føding med katter og hunder som gikk frem og tilbake, foreldre som fikk sin 7!!!! år gamle datter til å filme.... wtf? og noen som lot sine barn som så ut til å være 8 og 6 år gamle ta imot babyen..... herregud, sykeste jeg har vært borti i hele mitt liv. De var dekket av blod og smilte og syntes dette var veldig normalt....

Grunnen til at jeg kunne ha tenkt meg å prøvd det,er at jeg har to greie fødseler bak meg og vi bor bare ti min fra sykehuset,men som sagt jeg ønsker ikke å snakke mer med samboer om det,da jeg forstod at han fikk litt panikk med tanken,han skal jo være trygg han også.

Annonse

Heisann....

Jeg skal ha hjemmefødsel:)

Jeg hadde hjemmefødsel i mars 2007, og skal ha det nå i August også. Jeg har aldri angret på det valget......det er en vidunderlig følelse, når fødselen setter i gang...og du ikke trenger å dra noe sted, men kan vente hjemme på jordmor:) og du kan føde i din egen seng hvis du ønsker det.....og det er helt fantastisk når ungen er ute.....og du kan gå en tur i din egen dusj, og etterpå legge deg ned under dyna i senga di igjen:) Du får en sånn indre ro....og jeg tror det er positivt for både mor og barn....far får også mer mulighet til å delta både under fødselen og etterpå, enn hvis du er på sykehus.

Og jeg har aldri vært redd eller engstelig for at noe skal gå galt. Du får nemlig ikke lov å føde hjemme, hvis ikke jordmor mener det er trygt for deg, eller hvis du tidligere har hatt komplikasjoner.

Dessuten....hva gjorde de i gamle dager.....min bestemor fødte 9 barn hjemme på gården, og det gikk helt fint.

Du får heller ikke muligjet til smertelindring ved hjemmefødsel, men for meg har det heller aldri vært aktuelt.....klarer det fint uten, da jeg har kjappe fødsler.

Hjemmefødsel passer selvfølgelig ikke for alle, men jeg tror nok mange flere kan ha glede av å prøve det.

Jeg har blitt spurt av bladet Gravid, om jeg vil stille med min fødsel som reportasje i bladet. De er der da under hele fødselen å tar bilder, og formidler det som skjer. Har blitt spurt nettopp fordi det skrives for lite om det, og det er få som vil dele opplevelsene sine med andre. Hvis flere får høre mer om dette, så kanskje flere tørr å velge hjemmefødsel.

Jeg har enda ikke bestemt meg for om jeg vil gjøre det, men jeg vurdere det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...