phantomet Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Idag har vi vært hos legen igjen, og fikk sett de to små inne i magen nok en gang. Det virker som om de har det helt fint, vokser, spreller og vifter med armer og ben. (Er i uke 16) Legen tok en "råsjanse" og gjettet at den ene av tvillingene er ei jente, men egentlig er det en noe usikker vurdering. Den andre tvillingen nektet å vise noe som kunne indikere kjønn i det hele tatt... Ellers så var målene slik at hun plutselig ville sette meg nesten en uke tilbake, noe som jo er rart, sioden vi har jevnlig vært til ul, og da har de passet akkurat til mens termin... Det blir spennende å høre hva som blir sagt på den store ultralyden i uke 18 vedr. termin. Legen anbefalt oss å ta en større screening en den vanlige ul, altså ul med lege og litt nøyere til verks, pga de medisinene jeg har tar for å overleve kvalmen. Ikke fordi hun mente noe var galt, men for å betrygge oss foreldre om at alt er bra. Hun sendte henvisning, så får vi se om vi får en annen time til ul enn den jeg opprinnelig har blitt tildelt... Videre fikk jeg også henvisning til hydroterapi, (vanntrening m fysio) for et begynnende skantende bekken. Skal sjekke imorgen hvor det er best å komme til noe slikt. Alt i alt en fin opplevelse både med samtalen med legen og det å se de rare små skapningene. men har vært sengeliggende etter vi kom hjem fra utflukten.(som igår da jeg hadde vært på treff)
* vannmamma * Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 Det er saa betryggende aa bli fulgt tett opp og tatt haand om. Det blir spennende om gjetningen til legen holder stikk paa UL i uke 18. Hva sier magefolelsen din? Jeg var paa UL selv i dag og er 12 fullgaatte uker. Her maatte gynekologen vekke begge to for aa faa tatt nodvendige maal. Det var akkurat som om den ene gryntet og ville vifte oss bort for aa faa snorke i fred - artig!
bøllefrøene Skrevet 13. februar 2008 #3 Skrevet 13. februar 2008 så bra at alt var bra med barna.. alltid like morro å se de!!
Sol med 2! Skrevet 13. februar 2008 #4 Skrevet 13. februar 2008 Virker som du får tett og god oppfølging i allefall. Flott at alt står bra til. Det blir spennende å høre hva kjønnene blir om et par uker....hvis de vil vise seg fram da... Er du fortsatt like kvalm eller er du mer generelt sliten nå?
phantomet Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. februar 2008 Oppfølgingen er det ingenting å si på.. Vi går til en privat lege, og hun tar jobben sin på alvor. Har enda ikke kommet inn på sykehuset, så det blir spennende å se hvordan opplegget blir der. Jeg er fremdeles fryktelig kvalm. Det er verst om ettermiddagene og kveldene, så derfor blir jeg sengeliggende eller oppholder meg på badet på kveldstid...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå