Gå til innhold

Genetisk veiledning i dag!

moni-65-mamma til 6:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ullevål i dag til genetisk veiledning, Synes det var skummelt med alle risikoer og sykdommer det lille nurket kan være utsatt for,,,

følte meg som en olding der jeg satt og nesten skyldig for at jeg ønsker å sette et barn til verden i min alder...

Men vi bestemte oss for å gå for duotest, blodprøven ble tatt i dag, ultralyden er neste uke..

Men i det vi gikk ut av sykehuset, tenkte jeg at det kanskje hadde vært best å gå rett på fostervannsprøve...

Ikke lett dette her..

.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg var også til genetisk testing på ullevål i dag. Jeg hadde selve veiledningen i forrige svangerskap, så denne gangen hoppet jeg over den delen. Så i dag ble det blodprøve og tidlig ultralyd.

Før ul var risikoen for genfeil basert på min alder 1:55 etter måling av nakkefold og neseben ble risiko satt til 1:383. Resultatet var visstnok bra, og om 14 dager får jeg vite om risiko går opp eller ned etter blodprøvesvaret.

Jeg vil bestemme meg for om jeg skal ta fostervannsprøve etter at resultatet foreligger....jeg vil uansett ha store problemer med å ta noen valg om resultatet av fostervannsprøven var dårlig.

Da jeg var gravid med gutten min i 06, valgte jeg å ikke ta fostervannsprøve siden resultatet av duotesten var bra, denne gangen er jeg usikker....

Uansett, lykke til i valget ditt:)

Skrevet

Hei,

Huff så ille at du folte det slik da.

Har vaert igjennom duotest og ble ganske stresset av det, siden det egenlig bare er en risiko kalkyle. Min test ga et middels svar som hverken bekreftet eller avkreftet. Jeg fikk da vite at det var ganske vanlig for jenter på vår alder. Så nå har jeg hatt noen ganske toeffe venteuker..

Jeg skal ta fostervannsproven i morgen og hadde jeg skulle valgt om igjen så hadde jeg droppet duotesten. Men det er mitt valg, vi er alle ulikt skrudd sammen.

Håper dere finner ut av dette og at du får tilbake godfoelelsen. Vi er flere oldinger her i samme situasjon :-)

Skrevet

Vi skal til samtale neste uke og sliter med å velge, så det er godt å lese det dere skriver..... valget er vanskelig!

Jeg synes å få svar på fostervannsprøve i uke 17 eller 19, siden det kan gå 2 til 4 uker før en får resultatet er lenge å vente... iallefall om noe er galt...

Men så får en ikke sikre resultat av duoteste heller,iallefall ikke om en får slike uggne tall..

Nei, jeg har problemer med å velge!

En vil jo så gjerne være sikker på at alt er vel!

Lykke til til dere alle!

og, joam- fortell hvordan det går i morgeN! lykkelykke til!

Skrevet

Heisan,

Var paa fostervannsprove i dag. Jeg leste paa forhaand at det ikke var saa vondt, saa jeg fikk litt sjokk da det faktisk var ganske smertefult..Jeg anbefaler paa det sterkeste aa ikke se paa sproyten og den lange naalen foer de stikker den inn....jeg har ikke sproyteskrekk, men denne var STOR... Smerten gikk umiddelbart over naar de tok ut sproyten og jeg har ikke noe vondt naa.

Legen som tok testen var veldig erfaren og forklarte at alt saa helt normalt paa ultralyd bildene m neseben og nakke og mage og ryggrad etc... Jeg saa det lille fjeset ordentlig for foerste gang og det var helt, helt utrolig.Siden jeg er er i uke 17, saa det mye mer ut som en baby naa enn i uke 12 ved forrige ultralyd.

Jeg faar resultatet i midten av neste uke, men foeler meg ganske rolig naa paa at det skal gaa bra, men regner med at stressnivaaet tar seg opp om noen dager...

Jeg er glad for at jeg gjorde det. Kryss fingerene for resultatet og lykke til videre med vurdering av viktige valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...