Anonym bruker Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Sønnen vår har ligget hos farmor'a si noen ganger. Lå der 1 gangen da han var 6 uker. Noe jeg angrer på at han gjorde i etterkant. Var litt for tidlig, men jeg turte ikke si noe da hun mente han skulle ligge der så vi fikk sovet ut litt. (småredd svigermor selv :/ Så tørr ikke si imot. ) De gangene han har ligget der har vi fått han igjen med feber og helt utslitt og desperat i blikket sitt og magevondt. For en stund siden hylte han hver gang han så/hørte farmor og virket veldig skeptisk til henne. Men det gikk over og han smilte til henne bare hun var forsiktig/hvisket til han og han fikk sitte på fanget vårt til han følte seg trygg. Kan han ha blitt skeptisk på farmor pga at han ble "tatt fra mamman sin" da han var så liten?! Og feber'n er over 40 hver gang vi får han tilbake fra overnatting. Han blir ordentlig slapp og vil bare ligge i senga mi å bli strøket på eller bare at jeg er der. Går jeg begynner han å gråte. Kan det være psykisk? Han er ikke forkjølet eller noe ellers og feber'n varer 1-2 dager. Så er han helt i hundre igjen. Han er en veldig følsom gutt og blir fort redd ting/mennesker osv. Aldri hatt feber ellers da han har vært hjemme bare. Kunn en gang i løpet av 8 mnd. Som var pga en infeksjon.
Gentle Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 Jeg vet ikke om feber kan være psykisk, men les disse artiklene som er interessante: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article2247058.ece http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2228181.ece Jeg synes du skal ringe til helsesøsteren eller fastlegen din. Du kan få snakket med noen proffe om dette og få noen svar. Uansett er 40 i feber mye, selv for et lite barn. Teskelen skal være lav for å kontakte lege. Lykke til.
Gentle Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Siste linken skal være: http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article2228181.ece
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 ok. takk feber'n varer liksom bare en dag så er han helt i hundre igjen. Men er kun da han har vært passet av farmor. Mulig det er tilfeldig. Men alle 3-4 gangene er det samme greia så synes det er litt rart. Vet sønnen min var fryktelig skreptisk til farmor og har skreket seg i søvn en gang han var der osv. Og fortsatte da han våknet. Så jeg har ikke hatt han hos henne på lenge. Men siden den siste mnd har gått greit sammen med farmor så prøvde vi igjen. Hun hadde ikke merket at han hadde feber men jeg så det på han med gang vi skulle hente han. Var helt utslitt og glo varm. Hun sa han hadde vært småsur hele dagen og ikke noe var bra nok så det var sikkert tenner. Hørt man får feber av det, men kunne se det på han at det ikke var det som plaget han, men sa ikke noe. Tørr ikke si noe til henne for er liksom "hun som vet best". Vil liksom ikke bli uvenn med svigermor heller. Men heller ikke at hun skal ha kontroll over meg. Vanskelig. Tok tempen med en gang vi kom hjem og den var over 40. Synes det er rart hun ikke merket at han hadde feber å. Liker ikke helt tanken på å la henne passe han igjen da hun ikke kan se at en unge har feber og bare skylde på tenner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå