Gå til innhold

Hvor lang tid tok det fra søknaden ble sendt til dere fikk begynne med ivf?

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg hører egentlig ikke til her, er fortsatt bare på Bli gravid og Slitere... Men var hos legen i dag, og han sa at vi prøver to sykluser med dobbel pergo, og hvis jeg ikke blir gravid på noen av de, så skal gyn sende søknad om ivf... Endelig begynner det å skje noe...

Derfor lurte jeg på hvor lang ventetid det er på ivf? Er St. Olavs og Tromsø som er nærmest der jeg bor, så tipper jeg blir å dra til en av de stedene... (Får man velge selv? Tenkte siden det er fritt sykehusvalg...)

Fra søknaden blir sendt, til man får begynne, hvor lang tid tar det egentlig?

Håper noen har peiling og kan svare meg ;)

Ønsker dere alle sammen lykke til ;)

Fortsetter under...

Det er fritt sykehusvalg i Norge. Du kan selv inge og spørre om ventetid på sykehusene før du bestemer deg. Sjekk også nettsidene, der er det en del informasjon.

For meg var det gynekologen som tok avgjørelsen, jeg tenkte ikke på at jeg hadde noe valg. Vi sendte søknad i februar, fikk svar i marsom om mottatt søknad der det sto at ventetid var 9 måneder. vi fikk nytt brev i august og jeg begynte med medisiner i sept, og uttak/ innsett av egg i slutten av oktber.. (positiv test 9. nov)

Har du sjekket at du ikke har tette eggledere for hvis du har det hjelper ikke pergokurer dessverre.

PS; jeg ville sendt søknad allerede nå, blir dere gravide på egenhånd så er det jo bare noen andre som kommer fortere i køen.

Lykke til.

Ja har vært gjennom utredning. Problemet mitt er at jeg ikke har EL hver syklus av meg selv. Får derfor pergotime, og ble gravivd på første pergokur, men mistet i tidlig sa. Vært på innvendig ul etter sa, og det er ingen cyster, og ikke tette eggledere. Denne pergokuren så har jeg ikke hatt EL, og tr kommer ikke....

Eneste jeg ikke vet er jo om jeg har endometriose, men ettersom legen sa at neste steg blir ivf, så regner jeg med han vet hva han prater om... Håper selvfølgelig på at jeg blir gravid i løpet av de to neste månedene med dobbel pergo, så jeg slipper ivf, men hvis jeg ikke blir det er jeg kjempe glad for at vi får hjelp...

Tusen takk for svar ;)

Bor ikke noen av stedene du hører til (jeg har vært i Haugesund i dag for forsamtale). Min søknad om ivf ble sendt etter jeg var på laparaskopi (og fant bittelitt endometriose) samme sted, og dette var i september. Nå i februar har "karusellen" startet - fikk beskjed om når vi skulle inn i god tid før jul.

Tror jeg skal gjøre som babyhåp skrev lenger opp her, og ringe og høre hvor lang ventetid de har. Tenkte å spørre om de syns det er en god ide å søke med en gang, og deretter ringe legen og fortelle at de anbefalte å søke med en gang. Ingen vil vel vente lengre enn høyst nødvendig...

Tusen takk for svar ;) Ønsker deg lykke til med ivf.

Annonse

Sjekk www.frittsykehusvalg.no , slå opp på "Alfabetisk liste" under U; her finner du Ufrivillig barnløshet. Her står ventetid både for utredning og behandling for alle offentlige sykehus i Norge som tilbyr dette.

Tusen takk for svar. Det var en bra side. Men jeg fant ikke opplysninger om hvor lang ventetid det var for de forskjellige behandlingene der, bare en generell oversikt. Jeg ringte og spurte dem jeg, og tallene stemte ikke helt overens. Vet ikke om ivf regnes som "dagbehandling/poliklinisk behandling" jeg... Var i alle fall ikke så lang ventetid, ene hadde ikke ventetid, og den andre hadde 3-4 mnd ventetid + behandlingstiden av søknaden.

Tusen takk for alle svar, setter stor pris på at dere tok dere tid til å svare ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...