Gå til innhold

Hvordan kan det gå ann å ha sukker på KOMLE??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man har salt kjøtt til liksom.... Ser ikke helt sammenhengen her! Og beklager at jeg laget innlegg nr ørten idag, om komle, raspeball, salt kjøtt, dupp, dipp, dott, flesk, svor, bacon.... Ja, u name it....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mmmm... det er berre godt:) du kan også bruke sirup:) Her i området er det heilt vanlig.

Skrevet

Så middagen blir søt OG salt?

Skrevet

ja, smak det, så forstår du:) sirup gjev faktisk ein betre smak enn sukker:)

som vi seier til ungane når dei ikkje vil smake nye ting; berre smake ein liten bit...., så kan du seie om det er godt eller ikkje;).

Skrevet

PS! søtt og salt er ikkje motsetnader. bittert er det motsette.

salt smågodt er jo litt søtt også:)

Skrevet

USJ! Tørre ballen er jo ikke noe god, jo. Må ha maaaaaaasssssssseeeeee sukker på! nammenamm:)

Skrevet

Komle med sukker på har jeg aldri hørt om. Men KOMPE derimot med sukker på er vanlig på sørlandet :-)

Kompe er større enn komle, og har kun saltflesk i midten, serveres ikke med annet tilbehør enn f.eks sukker eller smør.

Selv spiser jeg den med smør til NAMNAM

Komle er jo noe helt annet, den er med fleskedott, og serveres med saltkjøtt vossakorv og kålerabi....NAMNAM

:-)

Skrevet

Mamma lager komper =) Og vi dypper de i smelta smør og sukker!!! Skikkelig sunt, hehe...er det mer igjen til dagen derpå kutter vi de i skiver, og spiser på samme måte.

Der bestemor bor har de ketchup på - har alltid vært gla i ketchup, men aldri tenkt på å ha det på kompe!!!

Skrevet

Kompe(av potet) er godt med sukker og smør. Og kulturmelk.

Jeg har noen minner om at man tok eddik på sukkeret, men det praktiserer jeg ikke.

Fikk veldig lyst på kompe nå.

Skrevet

Og dagen etterpå skjærer man kompene i skiver og steiker dem til de får ei fin brun skorpe. Spises nå uten sukker, men med kulturmelk. Nesten bedre denne dagen. Nam!

Skrevet

Vi bruker sirup på, nam det er så godt:)

Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk spiser komle i det hele tatt jeg da ;) Mishandlede poteter er det det er

Skrevet

Vi er onde! Vi misshandler poteter, og spiser dem med stort velbehag.

Moahaha!

Skrevet

nam.. sukker og smeltet brunost:) det er best på!

Skrevet

Nei fyyy filler, dere ødelegger jo maten!!

Sirup, smør, smeltet brunost og sukker?? På KOMLEN!??!?!?

*hehe*

Skrevet

Er nok heller kompe som folk har forskjellig på.....og det er noe helt annet enn komle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...