Gå til innhold

Vi vurderer Gretha/ Greta...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Absolutt Johanna. Det er utrolig vakkert. Liker det kjempegodt, vurderer det selv.

Greta/Grete liker jeg ikke. Minner meg mest om gamle damer, men blir jo fort vant til det om en nydelig liten jente får navnet.

Margrethe er kjempefint! Det kan du vel bruke?

Johanna Margrethe er nydelig og kjempefint:-D

Annonse

Greta er nyyyyydelig !!!! Og uten H !!!!!

Da slipper hun å si Greta med H hver gang noen skal stave det + at hun slipper at omtrent samtlige skriver feil....

Greta er litt "gammeldags" slik som Johanna.... men, Johanna er litt mer vanlig... dvs det er vel JohannE som er vanlig....

Uansett, begge er kjempefine gammeldagse og koselige navn... lykke til uansett hva du velger !!!! Koselig å kalle opp etter bestemødre... :-)))... navnene blir litt mer personlige da.

Oppkalling er veldig koselig!

Johanna er veldig fint, men blir brukt en del nå. Det er et av de gamle navnene som har blitt hentet fram igjen.

Greta er det ikke mange som kaller barna sine nå, men det gjør vel ikke noe. Det kan godt hende Greta er et av navnene som kommer til å få en renessanse snart.

Jeg synes begge er fine, men Greta er mest originalt og unikt!

Et alternativ kan jo være varianten Margrethe/Margretha?

Johanna er nydelig, og oppkalling er veldig veldig fint og artig synes jeg. Eneste minus er at det slutter på a..... liker ikke dette så godt. Jeg liker bedre Johanne.

Greta er ok, men Grete liker jeg kjempegodt. Og så er det så flott at det er et godt og kjent navn, samtidig som ikke det er veldig vanlig lenger.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...