Gå til innhold

OTH Urban Jungle.. Erfaringer? Trenger litt hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg falt pladask for denne vogna.. Har riktignok kun sett bilder av den på nett, men den er jo innmari fin, liten og nett, samtidig som den virker stabil og stødig. Kan noen bekrefte/avkrevfte mitt inntrykk? Har sett på Quinny Freestyle også, men urban jungle virker nettere og letter å trille...

Kjærsten min er skeptisk fordi den ikke har håndbrems.. Dette er vår første, og det er jammen ikke lett å finne fram i denne barnevognjungelen, så jeg lurer på hvor viktig håndbrems på en vogn er. Ser jo at det er veldig mange som ikke har det - er det et kjempeminus når ei vogn ikke har håndbrems? Vi bor i Bergen, og går en del rundt i byen og opp og ned bakker.. kanskje lurt med brems i mye nedoverbakke?

Så er jo Urban Jungle veldig dyr da.. Er den verdt pengene? Eller blir jeg litt lurt av at den er så fin og at man kan velge mellom så mange fine farger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OTH er den mest stabile av trehjulingene på markedet, både pga måten den er utformet, men også fordi den er noe bredere enn f.eks. Easywalker og TFK mellom bakhjula. Bred, lang og herlig, anatomisk korrekt sittedel..! I forhold til Quinny er den ikke så veldig bred, for Quinnyen kommer jo omtrent ikke gjennom butikk-kasser, busser osv, helt talentløs! Og den vipper helt latterlig enkelt når du har sittedelen vendt fra deg, jeg synes overhodet ikke den er verdt pengene, skikkelig drittvogn som jeg virkelig angrer på at jeg noensinne kjøpte, knøttliten sittedel, tynn kalesje, knirkete fremhjul, slarkete håndtak og billig look... OTH er bare helt fantastisk og jeg har aldri noensinne savnet håndbrems. Bremsen er greit hvis vogna er veldig tung og man går i nedoverbakke, men OTH'n veier jo ingenting så jeg har aldri trengt det :-) Jeg synes absolutt vogna er verdt pengene, og 2007- og 2008-modellene har god og romslig babybag, så jeg ville investert i denne vogna, da har du en fullgod vogn fra babytid og ut vognperioden!

Skrevet

ÅÅh!! akkurat dette trengte jeg også svar på,Jeg har fått tilbud på ei OTH for trillinger,og den er dyyyyr ja,men virker veldig lett og fin+ att man kan legge ryggen helt ned.Bagene,en dobbel+en enkel ser og greie ut,og så har man jo en vogn som kan brukes til det ikke trengs lenger:).Denne for tre stykk blir jo ekstra bred da,men jeg tror ikke det blir så mange byturer,handleturer med 3 små,ellers kan man jo løse det på andre måter.Det finnes jo handlevogn barnestoler,t.o.m med to:)

Har ikke hørt noe særlig negativt om denne vogna:)

Skrevet

Eneste negative er at man ikke har vendbar sittedel og at mange ikke liker å ha så små barn sittende vendt fra seg (etter at de har vokst ut av bagen). Og at bagen er veldig liten...

Men jeg har ikke erfaring med dette heller, så jeg lurer jeg og!

Skrevet

Mammmamia! For et herlig svar!! Det var igrunnen det jeg ville høre ;-)

Takk til dere andre også..

Hvor lenge er det vanlig å bruke babybag? Har den noen funksjon så man kan sette opp ryggen litt, eller kan babyen kun ligge i bagen? Kanskje litt dumt at sportsvogndelen vender fra den som triller hvis babyen er veldig liten når man bytter bagen med sportsvogna? Eller?

Skrevet

Jeg har kjøpt denne i brunt. Står foreløpig i gangen og venter på at lillegutt kommer og legger seg i den om ei uke eller to, men har mange venninner med den, og alle er superfornøyd. Og bagen er ikke liten! Den er 4 cm kortere enn Simo sin bag, og Simo er en stooor, tung vogn!

Tror ikke man savner håndbrems når man aldri har hatt det. Og det at sittedelen ikke er vendbar gjelder jo veldig mange vogner. Kan ikke svare for hva jeg synes om det ennå, men ingen av venninnene mine med vogna har sett på det som noe problem iallefall... Ligger jo i bagen til de er minst 6-7 mnd stort sett... Og hadde jeg vært unge, tror jeg at jeg heller ville sett på det som skjedde rundt meg enn å bare se på mamma som triller hele tiden....

Skrevet

Dette er absolutt favorittvognen min å trille! Utrolig stabil, selv i skogen (og man kan låse hjulet så det er ikke noe problem hverken her eller i snø)

Lett og nett, ikke noe ekstra mikkmakk men har det du trenger. Skal du ut og reise så pakkes den flatt og det er minimal sjanse for å få den skadet i og med at den er helt flat;) Liggestillingen er super og barna sover som noen engler i den. Sittestillingen er ikke rett men ikke vært borti noen som har klaget på det (av barn..)

Problemet for meg er at sportsdelen er vendt fra meg og jeg er kontrollfreak. Har termin i slutten av mai og kommer da til å bruke sportsdelen til vinteren for å få plass til pose og regner med at babyen er klar for å se verden etterhvert også.. Så for meg er bagstr passe samme hva. MEN! Et viktig poeng som jeg iallefall har kommet frem til: skal du først ha 3 hjuling så bør du absolutt ha barnet vendt FRA deg (jeg mener iallefall at dette bør være opplagt i forhold til konstrusjon og tyngdekraft).. 2 hjul i sitteenden og 1 i benenden sier seg selv at er mye bedre vektfordeling.

Skal man ha 3 hjuling er denne super. Har sett mange andre vogner velte men denne har jeg alltid kunnet stolt på! Quinny bør du holde deg unna selvom den kanskje ser kul ut.

Ang håndbrems så har iallefall de eldre variantene en sikkerhetsline på siden som man bør ha rundt håndleddet på vinterstid og i bakker dermed er vel ikke håndbrems en nødvendighet? Har iallefall ikke savnet det jeg, syns de bremsene er litt i veien...

:)

Skrevet

Hei! Jeg kan varmt anbefale OTH. Jeg bor selv på bratte vestlandet og handbrems har jeg aldri savnet. Den er så lett at det er ikke noe problem og det er fort gjort å sette på fotbremsen. Jeg har egentlig aldri sett poenget i handbrems men er man vant med det så blir sikkert den et must som så mye annet.

Den er absolutt den stødigeste av 3-hjulingene, hvertfall av de jeg har prøvd. Jeg har aldri opplevd at den har holdt på å velte og nå er datteren min 15 kg og av og til litt vilter i vogna.

Jeg syns det er litt gøy å ha ei vogn med litt spreke farger. Jeg har det grønne trekket på sportsdelen og synes det er litt kult å ha noe som er litt annerledes. Og så kan man jo bytte trekk også.

Skrevet

Tja, hos oss ville ikke snuppa ligge ned lenger da hun var ca 4 mnd, så da hadde vi en liten dyne brettet sammen i ryggen så hun kunne sitte litt opp. Brukte også sportsdelen innimellom uten problemer, det tror jeg er helt individuelt hva man føler seg komfortabel med, det er jo stor titteluke i kalesjen så man kan se barnet også... En del mener at babyer kan bli utrygge av å se fremover så tidlig, men hos oss har dette ikke vært tilfelle, vi hadde en liten trille fra storebror med vendbar sittedel som vi brukte litt i overgangen fra bag til sportsvogn, og da satt hun og vred seg så hun nesten brakk i to for å se fremover, men som sagt, det er nok individuelt..! Vår bag hadde ikke sånn plate som kunne felles opp, men vi hadde 2006-modell bag og den er smalere og litt mindre enn de nye bagene... OTH har rykte på seg for å ha veldig små bager, men målene er faktisk bredere enn Simo sine bager, og bare noen få cm kortere..! Kan brukes til hvertfall 7-8 mnd, hvis babyen gidder å ligge ned så lenge ;-) Har overhodet ikke hatt noen skrupler med å bruke vogna helt fra babytiden vi..! (Men har som sagt også hatt en sportstrille med vendbar sittedel i tillegg, som aldri har blitt en suksess)

Skrevet

Var veldig fornøyd med vår oth!

Den har den desidert beste trillekomforten av alle vognene jeg har hatt/trillet. På vinteren når det er glatt ute kan jeg tenke meg at det kunne være greit med håndbrems, men jeg har ikke hatt det på noen av mine vogner og har aldri savnet det. Du klarer deg helt fint uten =)

Eneste minuset jeg kan komme på med vogna er at den kun er forovervendt (mine barn er store så vokser fort ut av bagen), men det trenger ikke være noe problem. Blir det ett problem kan det løses ved å kjøpe en billig brukt vogn med vendbar sportsdel i overgangsperioden og så bruke den som sovevogn i barnehage eller evt. selges for noen hundrelapper mindre når othen tas i bruk igjen.

Det andre negative for min del er at den ikke har regulerbart fotbrett. Sønnen min har aldri vist eller klaget over at det var ubehagelig, han har sovet veldig godt i den, men jeg følte at det var litt dumt. Løste det med å legge en pute under når han sov i den hjemme =)

Du kan få ryggen opp i rett sittestilling, du bare dytter hele ryggen så langt fram som du klarer og foran stoffet som samler seg oppe og ved sidene (skjønner det om du ser vogna), så strammer du stroppene i ryggen så langt inn du klarer. Da blir den helt rett.

Kjøper du vogna vil jeg anbefale å kjøpe med bumperbar (sportsbøyle) og myggnett/uv-nett. Kalesjen slipper inn en del sol, så om barnet skal sove på sommerstid synes jeg det har vært veldig ok å bruke.

Er iallefall en kvalitetsvogn som anbefales på det varmeste, og om du ikke skulle like den så selges de som varmt hvetebrød på finn =) Hadde 3 interesserte etter 10 min på finn, og da var vognen 1,5 år gammel.

Skrevet

Og ett tips til, på www.alexi.no har de hatt sånne universale fottrekk som passer oth godt. Da blir vogna litt lunere uten at du trenger å ha regntrekket på.

Skrevet

Jeg har elsket vognen fra første stund.-)

Synes det var litt åpent i bagen i begynnelsen, men det hadde ingenting å si.

Var usikker på forovervendt, har bare hatt positive erfaringer med det.

Men 3 hjulinger må man alltid være ekstra påpasselig, de er selvsagt ikke like stabile som en på 4 hjul. Men det har aldri vært noe problem heller.

Flott vogn på alle måter:-) lykke til med valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...