annaka Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Vår minstemann på snart 1 år begynner i barnehage om et par mnd. Han har astmadiagnose og går på medisiner hver dag, morgen og kveld. Vi har fått ekstra sykedager fra Nav. Men hvordan forholder vi oss til barnehagen? Utløser han ekstra ressurser i bhg? Kan vi "kreve" at han får være inne når det er ugunstig for han å være ute? Er det noe vi foreldre må gjøre i forkant, som f.eks innhente bekreftelse fra lege/sykehus om hans diagnose? Noen som vet/ har erfaring? Jeg blir glad hvis du vil dele dine erfaringer med meg: )
haater husarbeid Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Har to unger med astma her. Og sykedagene flyr avgårde som blader for vinden.....Det første året i bhg er virkelig travelt og spesielt for oss med astmabarn.... myye sykdom!! For på småbarnsavdeling, er dette greit nok. De bruker å ha en person inne i utetida slik at det er mulighet for at lille kan være inne i dårlige perioder. Men på storbarnsavdeling, er dette noe annet ja. Der MÅ en være ute, så hvis det er en dårlig dag, enten ringer de eller jeg ser det i forkant og holder han hjemme. Vi har heldigvis personlig assistent til minsten, men av andre grunner. Vi har våre i forskjellige bhg nå og der hjelper de ungene med medisiner uten problemer. Men det virker etter min erfaring som en ikke kan "kreve" noe av bhg, men at de er kjekke og hjelper etter de ressurser de har. Kan tenke meg at det er lurt at dere snakker med styrer / avdelingsleder i forkant sånn at de er forberedte på hvordan han er , samt at dere lærer opp personalet hvis det er behov for f eks pariapparat i bhg. Men dere må være forberedte på noen sykedager..... Lykke til!
annaka Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar. Ja, jeg gruer meg litt til vi begge er i jobb igjen. Har en arbeidsgiver som viser liten forståelse for syke barn.....
haater husarbeid Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Skjønner godt at du gruer deg *klem*. Selv har jeg alliert meg med svigermor for å få ned antallet sykedager.
annaka Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2008 Takk for klem: ) Skal "bare" ha 80 % stilling, så vi får lang helg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå