Gå til innhold

Svangerskapsforgiftning etter fødsel

trønderpia 35

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt det hær? Har etter fødselen fått veldig høyt bt og eggehviter i urin og legen vet ikke helt hva dette er, men det var vist mulig og utvikle svangerskapsforgiftning etter fødsel.. Har aldrig hørt om at det gikk an jeg, og blir jo så redd når de ikke helt vet hva dette er og bt bare stiger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

man kan få svangerskapsforgiftning rett etter fødselen også. Krev BT senkende behandling!!!!!!

Skrevet

Hei!

Jeg har nå blitt tvillingmamma. Mine tvillinger er nå 8 mnd gamle. Men vi fikk en tøff start alle 3. Jeg fikk svangerskapsforgiftning rundt uke 29 i svangerskapet. Lå 2mnd på sykehuset med alle symptomer på svangerskapsforgiftning. Tvillingene måtte forløses v keisersnitt i uke 33. Gikk veldig fint med tvillingene. De var store og fine og de lå 6 uker på nyfødtintensiven. Der hadde de det fint. Jeg derimot fikk en forverring av svangerskapsforgiftningen etter fødselen. La på meg over 30 kg i vann og vannet gikk ut i blodbanene mine noe som gjorde at jeg fikk voldsomme ødemer. Så nesten ut som en elefant:) Var 65 kg da jeg ble gravid og veide 96 den siste uka før fødselen. Vannet trykte på hjertet mitt slik at jeg fikk brystsmerter og måtte ligge på overvåking i flere døgn. Hadde et utrolig høyt blodtrykk og fikk blodtrykkstabletter. De gikk jeg på i 4 uker. Lå tilsammen 14 dgr på sykehuset etter fødselen og det var en tung tid. Trodde mange ganger at jeg ikke skulle få se nurkene mine mere. Trodde min siste time var kommet. Måtte også ha to blodoverføringer ettersom jeg mistet mye blod under keisersnittet. Tilslutt fikk jeg vanndrivende av legene og etter 3 dgr hadde jeg fått kroppen min tilbake. Nå er jeg lettere enn jeg var før jeg ble gravid. Veier 60kg nå. Jeg sier til dere alle som er gravide: Gå til legen med en gang dere merker noe ved formen deres. Det kan redde både deg selv og babyen i magen din. Svangerskapsforgiftningen min satt i kroppen et halvt år etter fødselen. Det er først nå jeg er kvitt den. Det gikk heldigvis bra tilslutt så nå nyter jeg dagene med mine to små.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...