Gå til innhold

Jeg har funnet verdens beste diett!!! I hvertfall for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man bør ikke søke på nettet, men heller snakke med legen sin. Denne type diett kan være helsefarlig for enkelte personer.

Skrevet

Men det er en person! Dette er også noe som er ganske nytt i treningsverden, men det står en del om detpå treningsfora. Det er vanligvis der man finner det siste innen dietter...

Min lege ville sikkert også anbefalt frokost, men som sagt så er dette nytt og det vil ta litt tid før folk flest har hørt om dette og ikke minst satt seg inn i det...

Skrevet

helt klart Ho dærre. At den funker på NOEN det tviler jeg ikke ett sekund på. Men på meg ville den vært helsefarlig. Også for mange av de jeg jobber med som trener hardt og mye...

Skrevet

hallo hallo damer. Det er så mange veier til Rome, som de sier. Man tar den som funker for seg. Hadde jeg spist på denne måten så hadde jeg lagt på meg 10 kg på null komma svish fordi kroppen min setter ned forbrenningen med en gang. Jeg ble lei av å gå på diett en stund her, gikk på ketolyse og det funket greit, men nå spiser jeg normalt og trener masse. Går ikke ned ett gram hehe..så jeg får se om jeg begynner igjen til uka. :D

Skrevet

"Studiene har også vist at det å spise sjelden fører til mindre aldring, og mer cellefornyelse."

Er de studiene offentlige og evt hvor finnes de?

Skrevet

Fikk bare den ene linken til å funke jeg. Og det jeg syntes var vesentlig var: "For det første var forsøksobjektene unge, friske menn med lav fettprosent"

Hva med en litt overvektig dame på 35 år som har født 3 barn...?

Vil hun være i samme tilstand fysisk som en ung frisk gutt uten ett gram fett på kroppen...

Men ellers veldig intr lesing det lille jeg fikk opp.

Skrevet

Ja de er offentlig! Som sagt, søk på "intermittent fasting" på google så finner du masse!

Skrevet

Det er gjort flere studier med ulike mennesker. Det er ingen grunn til å tro at denne dietten fungerer på noen type mennesker bedre enn andre. Faktisk så er det funnet mye forbedring hos mennesker med ustabilt blodsukker, denne diette stabiliserer blodsukkeret.

Jeg ville ikke nødvendigvis starte debatt, bare opplyse om en annen måte å spise på for de som er interessert i dette:)

Skrevet

Derfor spiser jeg en gang om dagen Tillab:)

Skrevet

Franskmenn spiser to ganger om dagen. En svart kaffe til frokost (og til nød en croassint). Tre retters lunsj, og så tre retters middag sent om kvelden. Med vin.

Mange har lurt på hvorfor franskmenn i gjennomsnitt er slanke, med stabilt blodsukker. Kanskje noe av svaret ligger i forskningen du viser til.

Mannen min er fransk. Hele familien spiser på denne måten, og de er tynne som fyrstikker.

Skrevet

Jeg har ingen grunn til å tvile på at det ligger noe i dette. Jeg har som sagt ikke funnet noe negativt om dette, og det er masse forskning som støtter det. Føler også på meg selv at jeg har det bedre og har mer energi. Og det er jo et godt poeng at det ville vært mer naturlig for oss å spist sjelden, enn å gå rundt og småspise hele tiden...

Skrevet

Mannen min fra sidelinja her: Franskmenn mener det er belastende for kroppen når organene jobber støtt, slik de gjør når man spiser ofte.

Kan jo være et poeng.

Skrevet

Jeg tror at mannen din har et veldig godt poeng:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...