Gå til innhold

Jeg har funnet verdens beste diett!!! I hvertfall for meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nyere studier viser at det faktisk ikke er en fordel å spise ofte, og at måten vi spiser på er på vei mot en endring. På bakgrunn av flere studier har en lege utviklet en diett som heter intermittent fasting, og den er helt genial syns jeg. Den går ut på at man faster i 19 timer, også kan man spise hva man vil i 5 timer.

Studier har vist at hukommelsen og andre kognitive evner faktisk er BEDRE hvis man ikke har spist på en stund. Dette kan ha sammenheng med at før i tiden måtte vi skjerpe oss for å kunne finne mat hvis vi var sultne. Det var da vi hadde mest behov for å være opplagte.

Studiene har også vist at det å spise sjelden fører til mindre aldring, og mer cellefornyelse. Man går også ned i vekt, ikke opp som mange skulle trodd. Jeg har gått på denne dietten i noen dager nå og føler meg mer opplagt og har gått ned i vekt også. Føler meg heller ikke sulten i det hele tatt!

Jeg har aldri følt meg mer opplagt, og har gått ned l

Skrevet

Høres rar ut....og blir du ikke sulten når du må faste så lenge?

Skrevet

Ikke i det hele tatt! Føler meg mye mer sulten hvis jeg må spise litt flere ganger om dagen, blir liksom aldri helt fornøyd... Nå spiser jeg meg skikkelig mett til middag (evt. lunsj) og har det helt topp! Også har jeg mye mer energi på formiddagen, man blir litt slapp av å spise rett og slett.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

19 timer.. det er vel ikke så vanskelig? jeg spiser mellom 12-20... kunne jo korta det ned litt :P hehe. MEN, nå går jeg på ketolyse da :o)

Skrevet

Tja funker sikkert for noen å ikke spise på leeenge, men for de som får ustabilt blodsukker og det er mange, tror jeg ikke det vil være bra med denne dietten.

Blir også litt septisk når du skriver at det ikke skal spises på 19 timer for så å spise det du vil i 5 timer.

Skurrer litt i min ører, når man vet at blodsukkret skal være jevnt hele døgnet og ikke hoppe opp og ned.

Skrevet

Jeg har alltid trodd at det var motsatt, jeg da.....at en skulle spise lite, men ofte......Så da spiserr du ikke frokost? Det som jo skulle være dagens viktigste måltid....:?

Skrevet

Dette høres ut som er diett laget av en spekulativ "lege" som vil tjene penger, som så mange før han. Det er fint at dette fungerer for deg, men denne type diett tror jeg ikke mange vanlige leger/kostholdeksperter vil gå god for.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Frokost er ikke dagens viktigste måltid når man går på den dietten jeg går på.

Etter 2 dager på stram diett, så er jeg ikke sulten mer...

Skrevet

Ja, det går i mot alt vi har lenge trodd om hva som er rett i fohold til frokost og å spise ofte for å ha et stabilt blodsukker. Jeg har lest mye om denne dietten før jeg begynte, og jeg finner ikke noe negativt om den! Den er støttet av både forskere og leger, og de fleste mener at det er slik vi egentlig burde spise.

Søk litt på intermittent fasting på google, det er helt fascinerende egentlig...

Skrevet

Det er derfor jeg sier at man bør søke litt på nettet før man evt. begir seg ut på noe sånt, og det er ikke snakk om en lege her...

Skrevet

Enig med Høstrose her....skeptisk....hadde nok ikke funket på meg å ikke spist noe på 19 timer...jeg blir helt løyen når blodukkeret mitt synker (og har gått ned masse kg har jeg også;o)).

Skrevet

Dette er ikke som blodtypedietten ol som er veldig spekulativt og er ikke støttet av noe forskning. Denne dietten er støttet av masse forskning, det er bare det at siden det er så stikk i strid med det vi tror i dag, så tror folk at det er ikke kan være bra...

Skrevet

Jeg tror at de fleste dietter vil fungere for å gå ned i vekt, men hva som vil fungere når man skal vedlikeholde vekta etterpå i hverdagen er nesten enda viktigere føler jeg, man må finne en diett man kan trives med , og hvis det innebærer å faste eller å spise mange små måltider så spiller det liten rolle,( for det er hva man spiser mellom nyttår og jul som teller.og ikke omvendt.. hehe..)

Noen tåler sikkert mer enn andre når det kommer til blodsukkeret og.. jeg er nødt til å ha faste måltider gjennom dagen for å ikke bli for sulten og lysten på sukker kommer...

Skrevet

Studier viser at de som går på denne dietten får et mer stabilt blodsukker og forhindrer diabetes...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det er det samme med ketolyse.. "ånei, kan ikke spise fett, da blir du jo feit"... Les, sett dere inn i det, forstå :o)

Skrevet

Dette bruker ikke jeg som slankekur da, selvfølgelig vil man gå ned hvis man spiser mindre kalorier enn man bruker... Men man kan også bruke det som slankekur, de som spiste like mange kalorier i spisetiden gikk ned mer enn de som spiste samme mengde kalorier gjennom en hel dag.

Dette er mer en livsstilsendring for min del, når jeg har lest om alle de positive effektene denne dietten har på kroppen og jeg kjenner at jeg virkelig føler meg bedre, så vil ikke jeg spise dagen lang:)

Skrevet

Denne dietten høres ikke spesiellt gunstig ut iforbindelse med trening? Man bør jo spise ett par timer før, og senest en time etter trening for å ha en best mulig effekt...

Utover det så tror jeg det omtrent finnes en diett per sjel i verden jeg.. Vi er jo så forskjellige, og at denne dietten fungerer på DEG det tviler jeg ikke på. På meg ville det ikke godt, det kjenner jeg kroppen min godt nok til å vite..

Men veldig intressant....

Skrevet

Faktisk så er det mange idrettsutøver og ikke minst vektløftere som bruker denne dietten. Hørte om den for første gang på fitnessprat...

Det er veldig interssant lesing, og den er ikke for alle. Men for meg som har aldri vært noe frokostmenneske og som har prøvd å tvinge i meg flere små måltider fordi jeg trodde at det var det optimale, er jeg veldig glad for at det finnes et alternativ!

Skrevet

Det var jo sånn jeg levde som student jo! La på meg masse kg jeg :o)

Skrevet

OK, man bør kanskje ikke spise hva man vil slik jeg sa i HI. Jeg spiser fremdeles sunt og variert, og spiser ikke godteri og slikt...

Skrevet

Legg ut noen linker da, så får vi lese hva denne legen sier :-) blei nysgjerrig jeg nå!

Skrevet

Monica Saur (europamester i fitness)

http://www.iform.no/pub/art.php?id=642

Her står det en matmeny lengre ned på siden. Hun sier at sammen med frokost, er måltidet etter trening det viktigste måltidet om dagen.

Skrevet

Det er så mye om det på nettet! Søk på "intermittent fasting" så får du opp masse studier. Skal se om jeg finner linken til den boken som er skrevet av legen (på bakgrunn av masse studier).

Skrevet

Men på ketolyse skal man spise masse grønnsaker, ikke hva man vil. Dessuten er ketolyse en kur, ikke en varig diett.

Skrevet

hehe ikke rart enn blir tynn,hvis jeg spiser sånn som det der,hadde jeg blitt kjempe dårlig i magen å alt ville bare kommet rett ut igjen.tror neppe det er noe diett som er skånsom på mage-tarm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...