Lillegulle<3 Skrevet 12. februar 2008 #1 Skrevet 12. februar 2008 Har kjøpt oss stasjonsvogn nå, og trenger råd ang forsikring. Bilen kostet ca 100 000. Vi kan få del kasko for 5500, eller full kasko for 11 000. Hva velger man ?
♥Cherrypie♥ Skrevet 12. februar 2008 #2 Skrevet 12. februar 2008 om dere krasjer selv skal det ikke mye skadene til før de kommer over prisen bilen r verdt å da bli en vraka.. om dere tar full kasko få dere pengene utbet ved uhell som er din eller sambo sin feil,må vel egentlig bare vurdere om man har råd til å punge ut 30 tusen om man r uheldig å vraker fronten!tenk om dere ikke kræsjer med skyld,da har dere gitt f selskapet pengene deres!surt sant! hva med å heller ta delkasko.åsså legge av 6500,eller kansje bare 4000kr i en egen sparekonto,så om dere krasjer så tar dere penger derifra,hvis ikke kan dere ta dem ut etter ett år å fks kjøpe dere en ferie! istedenfor at fosikring selskapet skal få de! d hadde j gjort!!
Lillegulle<3 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Ja det var jo super smart har sendt sambo en melding nå om at jeg har funnet den perfekte løsningen
Ellamella Skrevet 12. februar 2008 #4 Skrevet 12. februar 2008 Det som er kjedelig er hvis dere totalvraker bilen. Da har dere tapt 100.000,-.
♥Cherrypie♥ Skrevet 12. februar 2008 #5 Skrevet 12. februar 2008 håper dte funker for dere da!knaj o vær en liten risiko da,men hvor stor er sjangsen for at dere total vraker bilen,kjør pent! hehe:)
Lillegulle<3 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 12. februar 2008 hehe blir skummelt å kjøre den bilen da.. men ja, totalvrake bilen er vel ganske usansynlig, vi skal jo ha smått i bilen, og da kjører man jo ekstra forsiktig.
♥Cherrypie♥ Skrevet 12. februar 2008 #7 Skrevet 12. februar 2008 samtidig som dere beholder pengene om dere ikke skulle kræsje:-)
nove Skrevet 12. februar 2008 #8 Skrevet 12. februar 2008 Hei, Jeg jobber med forsikring så svaret mitt hadde blitt som følgende: Først hvor gammel er bilen? Er bilen rundt 97-98 og oppover til i dag så ville jeg nok tenkt på kasko. Er bilen eldre derimot så er det en vurderingssak med tanke på om dere faktisk har råd til å kjøpe en ny bil hvis dere skulle kollidere. Du får da valget mellom en egenandel på 4000,- for en bil til samme listepris eller å måtte betale hele kostnaden selv. Klart forskjellen mellom kasko og delkasko er jo gankse stor og den vil bli større jo eldre bilen blir. Så avveiingen dere må ta er om dere vil betale litt mer i forsikringspremie i året og la forsikringsselskapet ta risikoen eller om dere vil ta risikoen selv. Håper dette var noen fornuftige tanker :-)
Makko med to små gutter Skrevet 12. februar 2008 #9 Skrevet 12. februar 2008 Det hørtes DYRT ut! vi betaler under 5000 for fullkasko på nybilen vår, med leiebil og hele pakka. Hva slags bil har dere? Vi har kjørt det ganske enkelt før. -Har vi råd til å erstatte bilen (til samme standard) uten forsikring har vi hatt delkasko. Dette har gjort at når vi nettopp har kjøpt bilene har vi hadde fullkasko, men etter x ant år når bilen har sunket mye i verdi har vi gått over til delkasko (egentlig det samme som nove sier). Nå har vi helt ny bil så vi kommer nok ikke til å gå over til delkasko....
Aima Skrevet 12. februar 2008 #10 Skrevet 12. februar 2008 Enig med Makko og Mini; gå for delkasko om dere har råd til å erstatte bilen - full kasko om dere ikke har det.
Jelly Belly Skrevet 12. februar 2008 #11 Skrevet 12. februar 2008 Vil bare minne om at det ikke bestandig skal så mye til før bilen regnes som totalvrak. Man må ikke smadre bilen i en ulykke for at den skal være totalvrak!! Hadde en uheldig venninde på vei til hemsedal som kjørte i en snøfonn, tok forstillinga på bilen og det var det.. Totalvrak.
Lillegulle<3 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 12. februar 2008 hmmm nå ble jeg veldig usikker igjen da... Bilen er en RENAULT LAGUNA 1.6 - Stasjonsvogn Årsmodell: 2004 Trodde vi fikk rimelig forsikring jeg da. Vi har forsikring gjennom jernbanepersonalets forsikring. Har ringt rundt og det var mye dyrere. Men så er vi under 25,og ikke tjent opp noe bonus, så det har nok litt å si. Har imidlertidig en anen gammel bil og den betaler jeg bare 1800 på i halvåret for delkasko. så det har nok litt å si at det er en ganske ny bil.
Piken på landet Skrevet 12. februar 2008 #13 Skrevet 12. februar 2008 Kommer jo litt ann på økonomien deres da, men jeg tror ikke at jeg hadde prioritert full kasko på en så billig bil. 11 000 er jo over 10% av bilens verdi! Vi hadde for et år siden en bil i verdi av 70 000, og hadde ikke kasko i det hele tatt. Fant ut at vi hadde råd til å miste de pengene viss vi skulle være så uheldige å kjøre den i graps.
Gjest Skrevet 12. februar 2008 #14 Skrevet 12. februar 2008 vi har full kakso på bilen, betaler rett under 6000 i året... kunne aldri tenkt meg å kjøre rundt med delvis kasko...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå