Gå til innhold

så fantastisk det er

Anbefalte innlegg

Skrevet

når ammingen fungerer som den skal:)

Jeg fikk en flott sønn for 5 dager siden.

Var veldig skeptisk med tanke på ammingen pga tidligere erfaring.

Har ei datter på 1, 5 år som jeg også ammet,

det var ett svare strev fra dag en.

Masse sår, smerter ved hver amming, grudde meg til hver amming, sopp, tette melkeganger, brystbetennelse, lekkasjer, pumping, lite melk osv. Jenta fikk mat, men himmel for ett styr, babytiden var preget av ammingen på en negativ måte.

Så denne gangen er det så herlig,

gutten begynte og suge fint allerede fra første gang han prøvde,

ikke sårt og vondt.

melken kom rimelig greit igang.

Nå spiser han hver 3 time ca. Sørger for at han får med en gang han viser tegn på at han vil ha.

Det er så godt. En fornøyd baby og en fornøyd mamma.

Så, ikke gi opp dere som strever.

Amming er fint når man får det til å fungere,

men,

slit dere ikke ut for enhver pris-

det lærte jeg sist gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får også endelig til ammingen.. Føler at det løste seg i natt. Gutten min blir 4 uker nå torsdag.

Med første var amming et strev. Endte med å å bruke ammeskjold på heltid, da fungerte det til slutt.

Denne gangen har jeg slitt med tette melkeganger, blemmer og kjøttsår på puppen, men bestemte meg for å ikke gi opp så alt for lett.. NÅ sukke rjeg lettet ut og er veldig stolt av meg selv :)

Skrevet

Får ikke til i dele hele tatt jeg. Eller gutten spiser han, og legger fint på seg og sånt. Er 20 dager gammel. Men jeg har skikkelig vondt. Har vært på sykehuset og sjekket, tatt melkeprøve og alt, men ingenting er galt. Likevel gjør det skikkelig vondt i begynnelsen hver gang jeg gir han mat. Etter en stund gir det seg, men noen ganger varer det veldig lenge, andre ganger ikke fult så lenge. Gruer meg til hvert måltid, og syns det bare er styr. Jeg gjør alt sånn som helsesøster og alle sier jeg må gjøre, men det gjør vondt likevel.. Hvor lenge er det greit at det er sårt? Syns det er så fælt, er så redd for at han skal skjønne at jeg har vondt, og slutte å ta brystet. Jeg prøver alt jeg kan, men er helt på gråten veldig ofte.. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Skrevet

ja det er ikke enkelt nå¨r det gjør vondt.

sist var det vondt i mange månder.

vet ikke hva som skal til for at det skal bli bedre for dere.

noen ganger er det nok bare enkelt og noen gamnger vanskelig.

har du prøvd oxytoxin nesesprayen for utdriving?

den hjalp litt sist gang.

alle som ammer, det vil si, prøver og amme skal være stolte av seg selv. for det er utfordrende og ofte vanskelig.

men når det fungerer så er det så befriende enkelt og godt.

Skrevet

camillahb; kan det være at du har sopp? Etter som jeg har forstått er det ikke altid dette gir utslag i melkeprøver. Jeg hadde kjempevondt i puppene, men det vistes ingen ting verken på puppen eller i lillemors munn, Fikk Lamisil spray av legen og etter bare vel et døgn var det betydelig bedre! Etter 3 dagers behandling var smertne helt borte!

Skrevet

For meg er det av og til vondt med det samme han tar tak. Han er 1 mnd gammel. Men mitt problem ble mye bedre da jeg begynte å bruke albueskjell! Fikk dem på helsestasjonen. De er geniale. Har ikke vært sår siden jeg fikk dem. Holder brystvorten beskyttet og fuktig med morsmelk. Eneste negative er at jeg synes de stinker... Jeg vasker og koker dem hver dag, så de er jo rene. En annen ting er også at etter en tids bruk kan jeg bli litt sår etter kantene på skjellene, og da tar jeg en pause fra dem en dag eller to. Men dette kommer jo an på hvert skjell. Jeg synes det er myye bedre når jeg bruker dem.

Skrevet

Til Camillahbh.

Kan detet være Reynaulds fenomen? det gir intensesmerter ved amming og gjerne etterpå også. Det gårofte over etter en stund men det finnes tung som kan lindre. Søk her på forumet etter mer info eller les på ammehjelpen.no.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...