Gå til innhold

pliiiis hjelp om du vet råd

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir alene mamma i sommer. Bor nå sammen med en venninne i ei leilighet, men må flytte å finne min egen leilighet snart. Har veldig lyst til å få alt i orden før barnet kommer, men tenker på økonomien. Jeg får jo ingen penger før etter at barnet er født til å betale husleie. Er student så har ca 6000 i mnd nå og det vil jo ikke holde til en leilighet nå før barnet kommer. Men jeg må da ha et hjem klart til barnet kommer. Så jeg lurte på om det er noen som vet om det er noen mulighet for å få bostøtte eller noe lignende slik at jeg kan ha råd til å ordne en leilighet nå?

Fortsetter under...

Å, kunne ønske jeg kunne noe om dette selv! Har du tatt kontakt med Amathea? De kan gi råd om dette. Jeg skjønner fremdelses ingenting. Men jeg fortalte min situasjon der, og de krysset av i et hefte jeg fikk hvilke skjemaer jeg skulle hente på NAV for å søke om den støtten jeg har krav på i forhold til min situasjon. Så ta kontakt med de. Ellers kan det jo hende at noen andre her vet. Eller på Dib? :)

Ang bostøtte - såfremt du ikke er ufør, er over en viss alder ol, så vil du ikke ha kravpå bostøtte før barnet er født. Søknadsskjema finner du på www.husbanken.no. Du kan også ta kontakt med din kommun for hjelp til utfylling av skjema. Det stiller ingen krav til leiligheten du leier.

Annonse

Nei, alle de som ikke har krav på foreldre penger. Les de som ikke har arbeidet de 6 av 10 sistemånedene før de skal ut i svangerskapspermisjon. Du vil også få overgangsstønad fra 2 måneder før du skal ha barn hvis du ikke har tjent for mye, (tjener for mye).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...