Gå til innhold

Hvor ofte kan jeg gi velling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 5 mnd, spiser mme 6 ganger pr dag og grøt 2 ganger pr dag. Tenkte å begynne med velling...noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser hun 8 måltider pr dag??

Da min lille var 5 mnd fikk hun

grøt + melk eller velling til frokost

frukt + melk til lunsj

middagsglass til middag

velling til kvelds.

Hun får velling hver kveld fremdeles og er 9 mnd.

Når hun bare er 5 mnd kan du jo ta litt grøtpulver i melken feks til frokost og kvelds? Men hvorfor vil du gi velling istedet for grøt?

Skrevet

jenta mi er 6 mnd og får bare grøt.. må man gje velling? isåfall når?

Skrevet

det lurer eg og på.. jenta mi er 5 mnd og får bare grøt til kvelds. skal på hs den 23.feb så skal høre om eg trenger og gi til frokost og.. hun får fruktmos mellom kl 1-3. og drikker 4 ganger til dagen.

Skrevet

Du MÅ selvfølgelig ikke gi velling, men jeg begynte med det fordi jeg slet sånn med å få i henne grøten. Det var liksom en skje som kom ned i magen fordi hun styrte sånn med tungen!

Jeg tror det er først etter at de er 6 mnd at hovedtyngden skal være på mat og ikke melk.

Hvis hun er 5 mnd og du gjør som du gjør, så merker du jo om hun er fornøyd eller ikke. Hadde hun vært mer sulten ville hun krevd mer mat, så du trenger nok ikke å bekymre deg. Syns det høres helt rett ut for deg og din lille jeg :)

Skrevet

ja, hun spiser 7-8ganger pr dag, når jeg gir grøt får hun mme etterpå fordi hun ikke er fornøyd. tenkte å prøve velling til f.eks siste flaska på kvelden først (er av og til urolig på natten) kanskje fordi hun får for lite....har ikke tenkt å slutte med grøt selv om jeg begynner med velling, tenkte det i tillegg til grøt og vanlig mme for å se om hun blir mer fornøyd/mettere lenger...når hun er våken krever hun jo mat hvær 4.time og det er kanskje litt ofte til å være 5 mnd?

Skrevet

Nora vil ha mat hver 3-4 time... spiser ca 4 ganger i døgnet... får mat kl 9 først og siste rundt kl 6... sover hele natta... skal begynne med grøt morgen og kveld etter snakk med helsesøster..

hun er foresten 5 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...