Gå til innhold

Folat lenger enn uke 12??

bratt

Anbefalte innlegg

Hei dere med erfaring:)

Jeg er uke 12+5 og har ikke tatt folat de siste dagene, men satt her å tenkte er det annerledes ved tvillinger, bør vi ta folat lenger??

Jeg er flink å få i meg frukt og bær, fordi det er det eneste jeg får i meg pga kvalmen, men klarer ikke tran osv, pga etterdønninger av den som får meg til å kaste opp.

Tar dere mye vitaminer?

Takker for tilbakemeldinger:)

Fortsetter under...

Fra div. leger har jeg fått beskjed om at det ikke er noe annerledes ved tvillingsvangerskap, dvs folat frem til uke 12. Ikke behov for vitamintilskudd så lenge du har et normalt og sunt kosthold, men unntak av tran som anbefales. Du klarer hverken flytende tran eller kapsler..? Eller hva med disse barne-trankapslene? :)

tok folat kun de tre første mnd.. tok da også multivitaminer. etter det har jeg kun tatt tran kapser!! du vil midt i svangerskapet ta nye blodprøver, da vil du evt. få beksjed om vitaminer du bør ta. de fleste som er gravide med tvillinger trenger påfyll av jern etterhvert..

Takk for mange svar.

Skal spør gynekologen min når jeg er der neste gang:)

jeg går mer til gynekolog enn til jordmor pga at jeg har tvillinger med prøverør, og siden jeg planla graviditeten har jeg mer eller mindre gått på Folat i hele 2007, i og med vi lykket ikke før forsøk nr 3, så jeg er bare litt lei av og huske på disse vitaminene:)

Jeg "hilser" på alle former for tran, men kanskje de tyggekapselene kunne vært noe, takk for den opplysningen.

Lykke til alle sammen, jeg går inn i uke 14 i morgen:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...