Gå til innhold

en vanskelig tlf?

Anbefalte innlegg

så sitter jeg her igjen. nok en kveld med vond rygg, tårene triller og bekkenet føles helt feil.

jeg er 20 uker på vei, og ved mitt forrige svangerskap så var alt så mye enklere. Jeg har dessverre store vanskeligheter med å innse at svangerskapene er forskjellig. startet i ny jobb i november, og fant ut kort tid etter at jeg var gravid.

jeg er vel av de personene som presser seg selv til det ytterste ( dessverre i denne sammenhengen), og sykmelding er vel det eneste riktige i dette tilfellet. jordmor mener det samme, men som hun sier, det er jeg som må ta den tlf.

så jeg drøyer og drøyer... klarte en dag til. yes!!!! sånn fortsetter jeg.

så i går kveld fikk jeg vondt i magen. veldig vondt.

så blir vesle "må-jobbe-må-jobbe" litt nervøs da...

skjønner at dette bare går utover barnet mitt og meg selv, HVORFOR KLARER JEG IKKE Å GJØRE NOE MED DET???

jeg har dårlig samvittighet ovenfor jobben, selv om jeg er så sliten at jeg gråter sikkert 8 ganger i løpet av arbeids dagen. hva er galt med meg? og hvor langt skal dette gå?

kjenner stort behov for å lufte meg... er det flere i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136823561-en-vanskelig-tlf/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei stakkars deg, ikke morsomt og føle seg sån.

Jeg er ikke i samme situasjon som deg, eller jeg er sykemeld og har vært det en god stund ( er i uke 23 ) men de på jobben forstod situasjoen min og var aldrig noen som klagde på att jeg ble sykemeldt.

Detter er mitt tredje svangerskapet og alle tre har vært forskjellig :) med første jobbet jeg helt ut, andre til 5 måned og denne gangen måtte jeg gi opp allerede etter 3 1/2 måned pga bekkenløsning.. så klart det er kjipt og ikke kunne jobbe men ingen ønsker seg denne situasjonen.

Du må tenke på deg selv og barnet , det er det nemmelig ingen andre som kan gjøre for deg )

Syns du skal lytte kroppen din og ikke tenke på att du skal tilfredstille alle andre :)

Lykke til og god bedring

Jeg er 18 uker på vei, og har vært litt sykemeldt ganske lenge allerede. Hadde det som deg, gråt mye og fungerte verken på jobb eller hjemme. Nå har jeg en dag eller to hver uke som jeg får hvilt godt, og det har gjort underverker! Gjør en bedre jobb, og har et familieliv som ikke er et he....ete. Sykemeldt i 40% av stillingen. Ett forslag er å ta en samtale med legen der du forklarer hvordan du har det, for deretter å høre om legen har et forslag til tiltak? Og for all del - ta deg selv og den lille på alvor! Svangerskapet er bare en bitteliten del av livet, prioriter å ha krefter til å kose deg litt i denne tiden også, det har du fortjent! Det sies også at de som sliter seg ut i svangerskapet har større sjans for å få depresjoner etterpå. Altså mange gode grunner til å ta den telefonen! Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...