Gå til innhold

Reisetips for jentetur mottas med takk...............

Anbefalte innlegg

Heisan jenter, jeg og ei venninne planlegger å ta en jentetur i løpet av våren. Er det noen av dere som kan anbefale en bra storby eller noe annet fristende,

Noen som har vært i Budapest?

Color fantasy? Båt tur?

Eventuelle spaopphold i norge eller utlandet?

Fortsetter under...

Hei,

har vært i Tallinn og syns at det er en veldig fin by. Særlig gamlebyen. Mye krinkelkroker med ymse småbutikker. Koselige kafeer og greie shoppingpriser.

Utenfor gamlebyen er kontrastene store. Det spriker fra åpenlys fattigdom til nye høyblokker av glass.

Har også fått anbefalt Estland i forhold til spaferie, men har ikke prøvd det - ennå.

Uten å ha vært der selv, så anbefaler jeg både Budapest og Tallinn. Det er fordi jeg kjenner flere som har vært der opptil flere ganger og snakker varmt om det:-)

Budapest er en spennende by å oppleve for de som sjekker litt på forhånd visstnok. Vinkjellere, den gamle flotte bydelen etc.....

Om dere velger det kan jeg godt sjekke med de jeg kjenner. Er halvt ungarsk og har både hus og leilighet der nede, så de er veldig godt kjent:-)

Ellers hadde jeg personlig styrt glatt unna Color fantasy varianten. Var på Color Magic før jul i jobbsammenheng og det er bare ikke min greie kjente jeg.......litt for høy rølpefaktor på nordmenn som MÅ drikke seg fulle etc......selv om Kiel var hyggelig de få timene vi hadde der da:-)

Spa-opphold i Norge finnes det jo en del av. Har prøvd Hankø og Holmsbu selv og begge anbefales. Men er dere ute etter litt fart og spenning på kveldene kan det fort bli litt for rolig på slike steder, om ikke dere inviterer med dere oss andre da;-)))))

Det blir bygget Norges første grønne Spa-hotell som skal åpne til høsten........Jeg skal lage en reportasje derfra.........kanskje vi skulle fått til et dibbeopphold der når det åpner:-) Sunn mat, sunt bygg, sunne behandlinger(?) osv...............Det hadde vært noe:-)

Annonse

Tror dritgrei tenker på et spahotel på Hjelmeland. Har hørt at det skal være digg der! Er litt usikker på navnet i farten.

København er jo også en fin by, da. Barcelona har jeg hørt at flere skryter av, det samme med Dubrovnik. Har ikke vært der selv - ennå.

Sukk, det er så mange fine steder. Nå fikk jeg veldig lyst til å reise!

Noen som har vært i Newcastle? Vi har vunnet et sånt gavekort med fri reise turretur, med båt fra Stavanger. Har aldri vært i Newcastle før, men det kan jo være fint!

Regner med høy rølpefaktor ombord, sånn er det vel bare gjerne når vi nordmenn er ute på tur...Alle hemninger settes igjen på grensa.

PRAHA!

Har nettopp vært der og det var en fantastisk by.

Norwegian har kjørt bilettkampanje helt nede i 200,- en vei, så det trenger ikke blir dyrt. Prisene er ca som i Norge - bortsett fra at de skal deles på 3 og det er jo en fornøyelse :o)

Har ikke oversikt over hotell og spa, men det kan du sikkert fort finne på nett.

Å, det er så mange fine byer!!

Det kommer jo litt an på hva slags interesser dere har... Skal det være vin, shopping, kultur, natteliv eller litt av hvert?

Jeg og mine venninner har de siste årene tatt for oss: Barcelona, Dublin, Amsterdam og Berlin. Alle sammen helt topp!!! kan være moro i Stockholm og København også, deilig med kort flytur. Color Line hadde jeg ikke giddet å bruke til jentetur...

Når det gjelder SPA-tur, har jeg hørt at både Tallinn og Riga skal være bra og billig :)

GOD TUR!!

DUBLIN, DUBLIN, DUBLIN!!!

Hvordan klarte jeg å glemme Dublin. Heldigvis kom Karomamma på det.

Dublin er så utrolig en sjarmerende by, med masse puber og shoppingmuligheter.

Været kan jo være litt både og der, men ellers er det en superfantalistisk by!

Annonse

Hei,

Kan absolutt anbefale "østblokk". Har vært i Tallin, Riga og Praha. Falt pladask for Tallin! Eneste ulempen er at vi her på berget har blitt litt bortskjemt med røykeloven, så å gå på pub i Tallin kan være litt tøft for sarte, norske lunger. Er noen år siden jeg var der, så kanskje det er forandret? Ellers overraskende bra standard på både hoteller, utesteder og butikker. Tallin har også bra spa-standard så lenge man gjør litt research på forhånd og ikke velger det billigste. Og så får man være i fred på byen. Utrolig mange vakre, unge jenter som står i kø for å kapre velstående (norske?) menn. IKKE sende mannen sin på guttetur til hverken Tallinn eller Riga!!!

Vet ikke om jeg hadde turt å reise til Barcelona uten en sterk beskytter. Eller Praha for den del. Må ha øyne i nakken, og det er ikke så hyggelig.

Alle jeg har snakket med som har vært i Dublin bare ELSKER den byen, så det er nok neste stopp for meg også. Blir helt sikkert suksess.

Eller hva med Roma, da? Varmt og deilig og mye fint å se på;-)

Lykke til med letingen, og god tur!

Heisan Damer

Tusen takk for mange gode tips, da er ihverfall colorline ute av bilde..........Praha har jeg vært i og kunne faktisk tenke meg å reise tilbake dit, men akkurat nå kunne vi tenke oss å reise et annet sted. Jeg har vært flere ganger i København med hun jeg skal reise med så nå er vi klare for noe annet!

Jeg er fortsatt tent på Budapest så Attpåklatten hvis du kjente noen som hadde noen gode tips, både til sentrale gode hotell/ spahotell og eventuelle andre spennende ting å oppleve hadde jeg satt veldig pris på å få noen tips!

Ha en hyggelig kveld da Damer.

Jeg må le litt....for vi i min jenteklubb som skal på 40 års tur til høsten...vi sliter med det samme. De utallige mailene oss imellom ser omtrent ut som innleggene her :))

Vi har vært innom Amsterdam,København,Berlin,Barcelona,Praha,Palma,Riga,Tallin...og alle har en eller annen innvending på flytid,pris,varighet,reisedato osv...

Da vi endelig ble enige om Praha,helg og priser.....trodde jeg...så kom det jaggu en mail fra en av dem..."Hva med Gdansk"

Haha..da meldte jeg meg ut...og det tror jeg de andre gjorde også,for etter det har det vært stille.

Men tur blir det nok,men hvor det vet vi ikke :))

Jeg er sikker på at dere også får en topp tur!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...