bennimin Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Lurer på om jeg har rett til å få fri med lønn for å ta barnet mitt på 1,5år til fysioterapi et par ganger pr uke. Kan få fysioterapeuten i bhg en gang pr uke, men trenger mer. De har ikke tid og kapassitet i bhg til å trene han Kan jo gå etter bhg-tid, men da er han så trøtt at han ikke orker så mye trening...
Slank bakfra :) Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Hei. Du gir alt for lite info om situasjonen til at noen andre enn f eks "helsesektoren" og Nav kan gi deg et konkret svar. Sånn GENRELT i utgangspunktet, så er svaret til nei. Men, det finnes en masse unntak. Hvorfor får han fysio? På hvilket grunnlag? Er han søkt inn på særskilt inntak hos barnehagen? Hvorfor får han bare en gang pr uke? Har du fått HELSESØSTER til å kalle inn til et såkalt STORMØTE hvor det innkalles fagkyndige personer fra forskjellige nødvendige instanser? Og jeg regner med at du selvsagt har erklæringer fra bl a fysioterapauter som sier at treninger må foretas? Du har sikkert allerede fått innvilget ekstra sykedager pga "Dersom arbeidstakeren har kronisk syke eller funksjonshemmete barn og dette fører til en markert høyere risiko for fravær fra arbeidet, ytes det i tillegg 10 stønadsdager for hvert kronisk sykt eller funksjonshemmet barn"?? Har du søkt om f eks hjelpestønad eller lignende fra Nav som skal dekke div? Hvis du får nei*er overalt; Har du undersøkt med din arbeidsgiver om enten fleksitid eller eventuelt 80 eller 90% jobb? Er masse som kan gjøres, alt avhengig av diagnose på ungen, og behov for hjelp. Men, du får ingenting slengt etter deg, så du må bare fremsette dine krav og får du avslag som er på viddene så ank dem videre.
bennimin Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. februar 2008 Tuse takk svar. (Jeg har ikke bokstave mellom m og o, me håper dere forstår meg. Tar så lag tid å kopiere de bokstave hele tide hehe) Problemet tror jeg er at ha ikke har e medisisk diagose. Ha har fått fysioterapi to gager pr uke side ha var 5md pga KISS og hypermobile ledd og myk musklatur. Ha er å sart 19md og er eå forsiket motorisk. Ha er myk i musklature og er oe hypermobil. Ha ka reise seg opp lags tig å gå rudt bord og med gåvog. Me ha har hodet mye liggede bakover, og bør gå med sadaler mesteparte av dage for å hidre feilstillig av aklee. De er mye. Ha beveger hofta mye år ha går pga myk musklatur. Me som sagt, ha har ige diagose. Fysioterapeute har søkt om ekstra resurser i bhg og bare skrevet "forsiket motorisk utv. og hypermobilitet" me fikk avslag. Vi har å aket, me vet ikke hvorda det går. Så jeg prøver å fie ut rettigheter jeg har med å få mer fysioterapi. Fysioterapeute har ikke aledig til å komme mage dager i uka i bhg. Har søkt om mer sykedager, me har ikke fått svar eå. Før ha begyte i bhg trete jeg ha selv hjemme,me ha er ikke opplagt år på ettermiddagstid til treig. Da vil ha mest kose. Får ikke mye godvilje av sjefe mi, så håper på oe lover så sier meg hva jeg har rett på.
Slank bakfra :) Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 ......tror nok helsesøster er den rette personen å starte med. Spør henne om hun kan være deg behjelpelig med å få i gang et stormøte hvor de som skal være tilstede er helsesøster, foreldre, ansvarlig lege fra sykehuset, fastlege, fysioterapaut som har ansvar for motorikk, noen fra forvaltning/tiltak fra kommunen og en fra barnehagen og eventuelt terapaut vdr. kiss. Det kan hende at det er nok med et slikt møte for å starte opp en prosess vdr hjelp i barnehagen. Er motorikken svært dårlig og du har legerapport på dette kan barnet ditt få hjelpestønad på vel 1000kr i måneden. Ta opp dette på et stormøte også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå