Gå til innhold

help..sukker i urin i dag hos jordmor...noen med erfaring.??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Ble litt satt ut i dag da jeg var hos jordmor på

rutinekontroll, og fikk beskjed om at jeg hadde litt sukker

i urinprøven!!!!

Må å levere ny urinprøve i morgen, for å se om det fremdeles er sukker i urin!

Huff huff. liker ikke dette!

Formen ellers er jo fin, ingen plager, ikke særlig hoven eller noe! har jo spist litt godis, men ikke overdrevent mye syns jeg.

Er foresten 31+4

Noen andre med erfaringer ang dette??????

Skrevet

du kan ta det helt med ro , det er vanlig egentlig at noen får det siden nyrene produskjonen hos gravide er på topp å da kna det skje at man får litt sukker det er absolutt ikke noe farlig , om det skulle være snakk om diabetes så er ikke det så farlig heller , selv har jeg dette nå og er i uke 36 alt som kan skje er at bayen får litt ekstra gram på seg :) og så lenge man ikke har proteiner i urinen så er ingenting farlig det kan jeg absolutt love deg ;)

Skrevet

Jeg hadde litt sukker i urinen på kontroll for et par uker siden. han sa det kunne skyldes mye sukker (bla. fordi jeg spiser veldig mye frukt..) Men han mente at det også kunne være et engangstilfelle. Tok blodsukkeret og det var fint. Da jeg var på kontroll neste gang var det ikke sukker i urinen:) Men da hadde jeg spor av eggehvite...(noe hun mente kunne være forurensing når jeg tok prøven)

Men altså: Legen min sa også at det er mange som får påvist sukker i urinen uten at det er noe. Neste prøve kan være helt uten sukker. Så satser på at du ikke har noe utslag i morgen.

Haha, må le av dette med sukker og eggehvite forresten:) eggedosis på gang..

Skrevet

Jeg hadde også det hos jordmor, må ha vært litt mer enn hos deg for jeg ble sendt på glukosebelastning på sykehuset. Der var prøven helt fin:) Jeg hadde drukket en milkshake kvelden før jeg tok urinprøven hos jordmor, og fikk beskjed om at det sannsynligvis var årsak til utslaget. Spiste du noe søtt kvelden før? Tror du kan ta det helt med ro:)

Skrevet

Hei

Tusen takk for svar!

Ble målt til +1 tror jeg, altså sukkernivået i urinprøven!

Spiste en del godis kvelden før, var på kino. så jeg drakk brus og spiste litt sjokolade!

Håper prøven i morgen er fin!

Skrevet

Jeg som ble sendt til glukose hadde +3, hm (mye sukker i milkshake tydeligvis:P). Tror den kinoturen din har skylden jeg;) Prøven er nok fin imorgen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...