junimamma:o) Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er nå straks 24 uker på vei, og i det siste har jeg hatt en del kynnere. Tror i alle fall det er det det er... Jeg har ikke vondt på noen måte, men kjenner at magen strammer seg før den "slipper" igjen. Dette kan skje mange ganger om dagen, litt avhengig av hvor mye jeg bekymrer meg for det... Er dette normalt? Og er det noe å bekymre seg for? Alt så fint ut på kontrollen forrige uke, babyene var like store og livmorhalsen fin. Jeg har heller ikke hatt noe særlig med plager så langt i svangerskapet, så alt virker så lovende. Har bare blitt litt småhysterisk i forhold til for tidlig fødsel i det siste, uten å egenlig ha noen grunn. Muligens fordi jeg synes det er så lenge igjen ennå! Flere som har vært innom det samme? Jeg vil så gjerne at alt skal gå bra med jentene mine....
moden mamma Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Jeg har det også... ikke skikkelig vondt - men ubehagelig. Har hatt det ganske lenge. Har ikke målt noe livmorhals så jeg vet ikke om det har påvirket den - skal ikke på ny kontroll før 5 mars... håper de sjekker da. Jobber du? Jeg jobber 50% enda - mulig jeg bør trappe ytterligere ned/bli 100% sykemeldt for å bli kvitt det - for det er jo litt slitsomt! Greier ikke gå lange biten før jeg har helt stram mage - og det kan jeg ikke huske å ha noe plager med i de 2 forrige svangerskapene mine...
erblitt tvillingmamma:) Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Jeg er også i 24. uke nå og er plaget av kynnere. Merker de blir kraftigere og strammere. Nå har jeg vært plaget med kynnere fra tidlig i mine tidligere svangerskap også, men føler det presser mer nå med to. Jeg fikk målt livmorhalsen ved forrige kontroll og den var heldigvis fin, så det er mulig det er meg som tenker og kjenner litt for mye på dette:) Men jeg har sluttet å gå tur, merker det skal ikke mange skrittene til før det strammer til og jeg må stoppe opp. Etter jobb er det stort sett sofaen som får besøk av meg...
Sol med 2! Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Hei. Jeg er 25+3 og ha begynt å få kynnere nå jeg også. Som du sier, er det ikke veldig vondt, men magen strammer seg til på en måte. Jeg har ikke hatt det tidligere i svangerskapet og lite i forrige svangerskap (for snart 6 år siden). Kynnerene bli hos meg fremkalt av "fysisk aktivitet" som å reise seg opp for raskt (feks fra sofaen), gå opp en trapp/bakke, eller ut og inn i bil. Jeg jobber fortsatt 30%, men har tenkt å be om full sykemelding fra neste uke. Er ikke veldig interessert i å være flere uker på sykehuset med premature barn, så jeg vil gjære "alt" for å unngå det. Er nok litt småhysterisk for det jeg også, kanskje vanlig for oss midt på 20-ukers stadiet?
junimamma:o) Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. februar 2008 Det er kanskje en vanlig periode å være ekstra bekymret i, ja. Vi har liksom kommet så langt, men så er det likevel så lenge igjen til vi kan føle oss trygge... Men jeg må vel bare stole på at sykehuset har mer peiling enn meg på dette her, og at jeg kan ta det med ro foreløpig. Jeg ble 100 % sykemeldt etter kontrollen i forrige uke, siden jeg da var 23 uker på vei og jobber i barnehage. Hadde egentlig regnet med det, for mer merket at jobben begynte å bli litt vel slitsom på slutten. Så det kan jo hende det hele roer seg litt når jeg får flere rolige dager fremover. Håper det! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå