ajaj Skrevet 11. februar 2008 #1 Skrevet 11. februar 2008 skal jeg male barnerommet. Det er ikke mange kvm. (7 tror jeg) og det skal bare 2 strøk til...skal male med Jotun easy clean....tror det er oljemaling! Kan ha vindu og dører åpne.....det må vel gå bra? eller????
Saltlakris Skrevet 11. februar 2008 #2 Skrevet 11. februar 2008 Oljemaling er vist det verste å male med for gravide, da er det vist bedre med vannbasert.. Her er det også oppussing på gang, men malejobben har jeg latt samboeren ta seg av
temine Skrevet 11. februar 2008 #3 Skrevet 11. februar 2008 Oljemaling gir fra seg farlige gasser når den er våt. Med en gang den tørker er gassingen ferdig, selv om det lukter. Vannbasert maing derimot gasser ikke når den er våt, men i ca 14 dager etter den er tørket. Jeg gikk grundig til verks for å finne ut om dette sist jeg var gravid og vi pussa opp huset.Valgte oljemaling, hadde gjennomtrekk og brukte maske.
polarn & pyrene Skrevet 11. februar 2008 #4 Skrevet 11. februar 2008 Jeg holder på å maler om dagen. Først jent ami sitt rom og når vi er ferdige der blir det baby rom også. Vannbasert maling gikk bra så både maler og jordmor til meg, men ved bruk av oljemaling var de tbest at jeg overlot det til noen andre. Så jeg har brukt Lady vanlig veggmaling og til panelen vannbasert oljemaling som ikke lukter alt fra Lady. Gjorde det imitt forige hus og når jeg gikk gravid også.
*Serenity* Skrevet 11. februar 2008 #5 Skrevet 11. februar 2008 Du verden, det er jo som å sette seg i bensintanken eller trykke nesen inn i en sniffeklut for noen timer - skikkelig snadder for barnet i magen og deg selv... Tja, får vel nesten bare ønske lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå