Gå til innhold

Dere som har hatt ks, fikk dere ha babyen hos dere mens dere ble sydd igjen?

Anbefalte innlegg

Pga ammeproblemer med førstemann så har jeg nå veldig lyst på at nr 2 skal få komme til meg med en gang, slik at jeg kan prøve å amme med en gang.

Sist fikk jeg ikke snuppa til meg før etter ca 2 timer, utenom et minutt 2 ganger rett etter hun ble født (ks det og). Og da hun da kom inn til meg så sov hun, og sov lenge. Og siden vi ikke fikk til amming har jeg velfig lyst til å få babyen til meg nå så fort som mulig så vi kan oppnå den første kontakten da babyen akkurat er født og vil ha mat.

Har lest om "Mor og barn vennlig sykehus", og der skal jo dette være mulig, men var Mor og barn vennlig sykehus det jeg fødte ved men fikk henne jo ikke hos meg med en gang da...

Fortsetter under...

hei.

jeg ønsker også å få ha barnet hos meg under sying. men jordmor sa at det ikke var mulig. jeg fikk se han, i ett minutt og to, men så måtte de veie og ordne ting mens jeg blir sydd. og barnet og faren vil komme til meg et par timer etterpå..

hun begrunnet det med at barnet kunne begynne å fryse og lignende..

er dt normalt å få lov å ha barnet med deg under sying?

Spør den jordmor som skal være med på keisersnittet om du kan få barnet ditt raskt opp til deg! Det skal ikke være noe i veien for det, men er sikkert litt ulik praksis rundt forbi.

Jeg spurte ihvertfall da jeg skulle ha ks, og det var ingen problem. Fikk si raskt hei til småen da han kom ut av magen - så måtte han ut for en liten vask og påkledning, og deretter kom han inn igjen og ble lagt på brystet mitt. Det ble både pupp og kos mens de sydde igjen. Men det var altså viktig å avtale på forhånd, hvis ikke var det vanlig å bare ta med barn (og far) ut.

Det med at babyen kan fryse hørtes rart ut :) Tror ikke min frøs noe særlig - han hadde jo tøy på og et teppe over, og lå inn mot huden min.

Hei, siste Anonym. På et vanlig føderom blir temperaturen skrudd kraftig opp like før barnet kommer, så det ikke skal fryse når det ligger på mors bryst. I en operasjonssal er det betydelig kaldere av hygieniske årsaker, og derfor kan barnet fryse.

Jeg hadde keisersnitt på SUS for ett år siden og spurte på forhånd om det var mulig å ha barnet ved brystet under sying. Det var det ikke. Det tok imidlertid ikke lange stunden, ca 18 minutter. Ble deretter trillet inn på overvåkningen, og 5-10 minutter etterpå var far og barn hos meg.

Dette kommer jo også an på tilstanden til babyen. Noen babyer må ha litt starthjelp etter å ha kommet med ks. Jeg har ikke fått noen av mine opp til meg, men jeg håper at jenta er sterk nok til å komme til puppen med en eneste gang. Sikkert litt ulik praksis på dette mellom sykehusene også..

=)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...