Gå til innhold

hvordan såver deres små barn på natten og på dagen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her står vi opp hver dag klokken åtte, er da våken en time og steller han og spiser litt. Så sover han en time før han vil ha litt mer, da sover han 2 timer, så er han våken kanskje to timer før han sover en time igjen. Sovner hver kveld klokken 19.00, da tar vi siste amminga i senga. Han drikker veldig mye, tror han skjønner at det er natt. så våkner han rundt 04.00 og vil ha litt mat, noen ganger sover han rundt. Godt å ha rutine på ting og ha kveldene litt for seg selv:)

Har ingen problemer med å legge knerten, han bare koser seg, prater og sovner med et smil om munnen:)

her er det ikke så mye rutine på dagtid, jobber for å få det, da! skal ta trilleturer kl 13, og prøve på å få snuppa til å sove 2,3 timer i vogna. etterhvert håper jeg at hun sovner inne også. nå sover hun max en halvtime i senga om gangen på dagtid, og blir bare overtrøtt av å være innendørs!

hun sovner i elvetiden på kvelden, legger henne litt etter ti, og da får hun en flaske mm eller mme, så holder hun seg mett lengre, og våkner ca hver tredje time om natta, noenganger skjeldnere, noen ganger oftere!

håper at det blir bedre rutiner etterhvert!

Vi har ikke særlig rutiner her i huset, det som ligner mest på rutine er at han legges en gang mellom 22.30 og 23.30 (hver kveld), så sover han hele natten, noen ganger faktisk helt til kl 10 neste dag, men det vanligste er å våkne rundt 8.

Da han var 1 mnd sluttet han å sove på dagtid, ble bare noen høneblunder på 5-10 minutter, men for 14 dager siden begynte han plutselig å sove på dagtid igjen. Nå sover han 2-3 timer etter "frokost", morgenstell og litt lek, og 1-2 timer på ettermiddagen. Tar seg kanskje en halvtime en gang etter det igjen også. En slags rutine er det jo, men det er ikke faste klokkeslett på det som skjer.

Å legge ham på kvelden går som en lek nå, han sovner av seg selv (med et smil om munnen) til og med uten tutten, noe som var helt nødvendig å ha i munnen for kort tid siden. Eneste som mangler nå er å få ham til å legge seg tidligere på kvelden sånn at jeg kanskje kunne fått litt av kvelden selv, men foreløpig har vi ikke lykkes med det prosjektet, han er lys våken på kvelden. Har alltid noen saker jeg må få gjort på kvelden, så det blir etter han har sovnet for natten, og da blir det seint før jeg kommer meg til sengs, som nå. ;p

Ikke voldsomt med rutiner her, men har virkelig erfart en ting- søvn avler søvn. Sover han noen ordentlige lurer på dagen (feks et par timer på trilletur) sover han bedre om natten. Legger han når han er trøtt, vanligvis 20-21, og boir han overtrøtt er det håpløst. Men må amme 3 ganger fra han sovner rundt 20-21 frem til 7-8 på morgenen når vi "står opp"..

Annonse

Her har vi ingen rutiner enda, men går greit siden dagene er så forskjellige. Hun legger seg alt fra 21-23.30, og da tuller hun ganske mye før hun sovner. Eller det vil si at hun sovner, men så våkner hun igjen. Gir henne litt mer pupp, så sovner hun igjen, våkner.. osv.. kan holde på sånn i flere timer. Men ikke om vi også har lagt oss. Da sovner hun, og sover godt... Veldig forskjellig hvor lenge hun sover før hun skal ha mat. Alt fra 1-4 timer mellom. Hun våkner alt fra 9-12. Så er hun våken 1-2 timer, så sovner hun igjen. Noen dager kan hun sove opp til 5 timer i vogna. Så er hun våken litt, også sover hun igjen. Noen dager føles det som hun sover nesten hele dagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...